جامع نیوز:با هدف تسهیل ارایه خدمات به مشتریان و تامین منابع مالی پروژه های بزرگ، تفاهم نامه سه جانبه همکاری بانک های اقتصادنوین، سینا و گردشگری توسط مدیران عامل این سه بانک امضاء شد. با هدف تسهیل ارایه خدمات به مشتریان و تامین منابع مالی پروژه های بزرگ، تفاهم نامه سه جانبه همکاری بانک های […]

جامع نیوز:با هدف تسهیل ارایه خدمات به مشتریان و تامین منابع مالی پروژه های بزرگ، تفاهم نامه سه جانبه همکاری بانک های اقتصادنوین، سینا و گردشگری توسط مدیران عامل این سه بانک امضاء شد.

با هدف تسهیل ارایه خدمات به مشتریان و تامین منابع مالی پروژه های بزرگ، تفاهم نامه سه جانبه همکاری بانک های اقتصادنوین، سینا و گردشگری توسط مدیران عامل این سه بانک امضاء شد.

به گزارش جامع نیوز، بر اساس این تفاهم نامه که در محل ساختمان مرکزی بانک اقتصادنوین به امضاء رسید، سه بانک اقتصادنوین، سینا و گردشگری در بخش های مختلف بانکی از جمله اعطای تسهیلات در پروژه ها و طرح ها به صورت سندیکایی و در چارچوب دستورالعمل های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اعطای تسهیلات به شرکت های تابعه، مشارکت در طرح های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری مشترک در طرح ها و پروژه های کوتاه مدت و میان مدت، همکاری و تبادل نظر در زمینه امور فناوری اطلاعات و تکنولوژی و همکاری در مدیریت بهینه نقدینگی همکاری خواهند داشت.
معرفی و پشتیبانی متقابل از مشتریان خوش حساب، حمایت و اجرای طرح ها و پروژه های تحقیقاتی مشترک، تبادل اطلاعات و همکاری در حوزه آموزش، ارائه خدمات بانکی به مشتریان سه بانک از طریق شعب یکدیگر، فراهم سازی امکان واریز وجوه توسط مشتریان سه بانک از طریق شعب یکدیگر، همکاری در برگزاری مشترک همایش ها و کارگاه های آموزشی، طراحی و پیاده سازی برنامه های بازاریابی مشترک در بازارها و حوزه های مورد علاقه، مشارکت در برگزاری نمایشگاه ها و اجرای برنامه های تبلیغاتی در زمینه های مشترک از دیگر مفاد تفاهم نامه سه بانک اقتصادنوین، سینا و گردشگری به شمار می رود.
حسن معتمدی مدیرعامل بانک اقتصادنوین در مراسم امضای این تفاهم نامه سه جانبه گفت: هم افزایی در نظام بانکی دنیا موضوع جدیدی نیست و سال ها است که بانک های معتبر دنیا از این فرصت در جهت تامین نیازها مشتریان بزرگ بهره می برند و خوشبختانه این فرهنگ در کشور ما نیز در حال گسترش می باشد.
وی با اشاره به اینکه هم افزایی فرصت بزرگ شدن را برای نظام بانکی خصوصی کشور فراهم می کند، گفت: در حال حاضر بانک های خصوصی در مقایسه با بانک های دولتی از حجم کوچکتری برخوردارند که این موضوع محدودیت هایی را برای بانک های خصوصی فراهم کرده است، یکی از راهکارهای برون رفت از این محدودیت هم افزایی است.
وی اظهار داشت: امضای این تفاهم نامه علاوه بر ایجاد فرصت مناسب برای ارایه خدمات به مشتریان بزرگ، زمینه کاهش هزینه های جاری بانک ها را نیز فراهم می کند که این کاهش هزینه بر تمام بخش های نظام بانکی تاثیر مستقیم می گذارد.
وی تاکید کرد: امضای این تفاهم نامه امکان تامین نیاز و خدمات مورد نیاز مشتریان بزرگ را فراهم می کند تا جذب بانک های خارجی نشوند.
مدیر عامل بانک اقتصادنوین در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه با بانک های سینا و گردشگری تاکید کرد: در شروع کار سه بانک در این پروژه تفاهم نامه همکاری امضا می کنند ولی لازم است بانک های بیشتری به این طرح بپیوندند.
معتمدی تاکید کرد: به منظور دستیابی به نتایج موثر این تفاهم نامه لازم است ابعاد اجرایی آن به طور مستمر مورد بررسی قرار گیرد تا ضمن تقویت نقاط قوت، نقاط ضعف آن نیز بر طرف گردد.
در این مراسم علی اصغر سفری مدیرعامل بانک گردشگری نیز گفت: با امضای این تفاهم نامه همکاری، سطح خدمت رسانی این سه بانک به مشتریان افزایش می یابد که این موضوع در نهایت به افزایش رضایت مندی مشتریان منجر خواهد شد.
وی ضمن اعلام این موضوع که بسترسازی لازم برای اجرای دقیق مفاد این تفاهم نامه فراهم شده است گفت: این تفاهم نامه زمینه کاهش هزینه پول در این سه بانک را فراهم می کند ضمن اینکه بهره وری را نیز در این بانک ها افزایش می دهد.
سفری گفت: با امضای این تفاهم نامه خدمات سندکایی این سه بانک کیفی تر به مشتریان ارایه می شود.
کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک سینا نیز در این مراسم گفت: این تفاهم بر اساس رهنمودهای جناب آقای دکتر سیف رییس کل محترم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، الگویی برای نظام بانکی کشور خواهد بود تا بانک ها با اشتراک گذاشتن مزیت های خود زمینه رشد و بالندگی نظام بانکی را فراهم کنند.
وی با اشاره به اینکه در گذشته رویکرد مشتریان بزرگ بیشتر به بانک های خارجی بود گفت: تا چندی پیش در برخی پروژه های بزرگ مشتریان داخلی به سراغ بانک های خارجی می رفتند که شرایط حاکم بر کشور در سال های گذشته موجب شد به سمت بانک های داخلی گرایش پیدا کنند.
وی با تاکید بر اینکه در چنین شرایطی لازم است بانک ها شرایط تامین خواست و نیاز این مشتریان را فراهم کنند، گفت: امضای تفاهم نامه هایی از این دست امکان تامین خواست و نیاز این گروه را فراهم می کند.
وی به نقش موثر صندوق توسعه ملی در این مسیر اشاره کرد و گفت: با امضای این تفاهم نامه فرصت بهتری برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای این سه بانک فراهم می شود و می توانند پروژه های بزرگ مالی را تامین مالی کنند.
مدیرعامل بانک سینا در ادامه پیشنهاد کرد دومین همایش بررسی چالش های تامین مالی با همکاری چهار بانک اقتصادنوین، سینا، گردشگری، توسعه صادرات ایران، بنیاد مستضعفان و دانشگاه تهران برگزار شود که این پیشنهاد مورد استقبال مدیران عامل بانک های اقتصادنوین و گردشگری قرار گرفت.
در ادامه این مراسم تفاهم نامه همکاری سه بانک اقتصادنوین، سینا و گردشگری به امضای مدیران عامل این سه بانک رسید.