جامع نیوز: تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات جام جهانی تهران با شکست روسیه به مقام قهرمانی رسید. به گزارش جامع نیوز، فینال رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی بین تیم های ایران و روسیه در سالن شهدای هفتم تیر برگزار شد.ملی پوشان ایران ارمنستان را شکست دادند تا مقتدرانه به فینال برسند. در […]

جامع نیوز: تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات جام جهانی تهران با شکست روسیه به مقام قهرمانی رسید.

به گزارش جامع نیوز، فینال رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی بین تیم های ایران و روسیه در سالن شهدای هفتم تیر برگزار شد.ملی پوشان ایران ارمنستان را شکست دادند تا مقتدرانه به فینال برسند. در وزن ۵۹ کیلو حمید سوریان به مصاف مینگیان سمینوف رفت و در حالی که ۴ بر یک از حریف خود عقب بود در آخرین لحظات در حرکتی فوق العاده و انجام چند بارانداز ۶بر ۵ از حریف خود پیش افتاد و با اداره کشتی تا پایان توانست اولین پیروزی ایران را در اولین مسابقه رقم بزند.

در وزن ۶۶ کیلو امید نوروزی قهرمان المپیک لندن به مصاف آدام کوراک قهرمان اروپا رفت که در یک مسابقه نزدیک و نفس گیر ۸ بر ۶ شکست خورد تا کار دو تیم به تساوی بکشد.

در وزن ۷۱ کیلو سعید عبدولی با چنگیز لابازانوف روبرو شد و حریف خود را سه بر صفر مغلوب کرد تا ایران دو بر یک پیش افتد.

در ۷۵ کیلو فرشاد علیزاده به مصاف رومن ولاسوف رفت و در یک مسابقه یکطرفه ۱۱ بر صفر شکست خورد تا کار دوباره به تساوی بکشد.

در وزن ۸۰ کیلو حبیب الله اخلاقی با یوگنی بوگومولوف روبرو شد و در یک مسابقه یک طرفه توانست حریف خود را ۸ بر صفر شکست دهد تا نتیجه کار ۳-۲ به سود ایران شود.

در وزن ۸۵ کیلو: طالب نعمت‌پور به مصاف داوید چاکوادزه رفت و حریف خود را ۳ بر یک شکست داد تا ایران ۴-۲ جلو افتاده و برای مسجل کردن قهرمانی به یک پیروزی دیگر نیاز داشته باشد.

در وزن ۹۸ کیلو مهدی علیاری به مصاف نیکیتا ملنیکوف رفت و با برتری ۳ بر یک قهرمانی ایران را مسجل کرد.

در ۱۳۰ کیلو نیز بشیر باباجان‌زاده به مصاف واسیلی پارشین رفت و در یک مسابقه یک طرفه ۹ بر صفر حریفش را شکست داد تا در نهایت ایران ۶-۲ روسیه را شکست داده و قهرمان جهان شود.در مسابقه رده بندی نیز تیم آذربایجان ۶ بر ۲ برابر مجارستان به برتری رسید و به مقام سوم دست یافت.