جامع نیوز: معاون اول رئیس‌جمهور گفت: از پیمانکاران و مدیران پارس جنوبی این تعهد اخلاقی را گرفته‌ایم که در سال جاری چهار یا پنج فاز پارس جنوبی را به بهره‌برداری برسانند. به گزارش جامع نیوز، اسحاق جهانگیری پس از شرکت در جلسه “بررسی مشکلات دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر در پارس جنوبی” اظهار کرد: با راه‌اندازی […]

جامع نیوز: معاون اول رئیس‌جمهور گفت: از پیمانکاران و مدیران پارس جنوبی این تعهد اخلاقی را گرفته‌ایم که در سال جاری چهار یا پنج فاز پارس جنوبی را به بهره‌برداری برسانند.

به گزارش جامع نیوز، اسحاق جهانگیری پس از شرکت در جلسه “بررسی مشکلات دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر در پارس جنوبی” اظهار کرد: با راه‌اندازی این فازهای پارس جنوبی ۱۰۰ میلیون متر مکعب روزانه به تولید گاز کشور افزوده خواهد شد و در نتیجه نه تنها مشکلی برای تأمین گاز داخلی نخواهیم داشت بلکه میزان صادرات را نیز افزایش می‌دهیم.
معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: یک نعمت بزرگ که خداوند به ملت ایران عطا فرموده، مخازن نفت و گازی است که می‌تواند در رفاه مردم نقش بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.
وی افزود: در سال‌های گذشته به دلایل محدودیت‌هایی که عمدتاً ناشی از تحریم و برخی مسائل دیگر بود، اجرای طرح‌های پارس جنوبی قدری با کندی روبرو شد و به همین دلیل سال گذشته با کمبود گاز در بخش وسیعی از کشور روبرو شدیم که در نتیجه چون تأمین گاز مورد نیاز منازل مردم در اولویت بود، ناچار شدیم به برخی واحدهای صنعتی قطعی گاز بدهیم و این موجب شد واحدهای پتروشیمی و فولاد با کاهش تولید روبرو شوند.
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه “امروز موضوع انرژی در جهان موضوع بسیار مهمی است”، خاطرنشان کرد: ایران یکی از مهمترین کانون‌های تولید انرژی و برای بسیاری از کشورها بهترین نقطه برای تأمین انرژی محسوب می‌شود.
جهانگیری ادامه داد: ایران برای اینکه بتواند به درخواست این کشورها پاسخ دهد، باید تولید نفت و گاز خود را افزایش دهد و این موضوع در میادین مشترک نفت و گاز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند زیرا اگر به موقع سهم ملت ایران را برداشت نکنیم، کشورهای دیگر از سهم ما برداشت خواهند کرد.وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با همت و تلاش مدیران پارس جنوبی و دست‌اندرکاران وزارت نفت، همه فازهای پارس جنوبی تا پایان دولت یازدهم تکمیل شود