جامع نیوز:مدیرعامل همراه اول ارائه سرویس¬های باند پهن را فرصتی برای رقابت و ارانه خدمات بهتر به مشترکین عنوان کرد. به گزارش جامع نیوز، مهندس وحید صدوقی مدیرعامل اپراتور اول تلفن همراه کشور، در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت، در پاسخ به سؤال یکی از سهامداران در خصوص تأثیر ورود سرویس های ارتباطی نظیر […]

جامع نیوز:مدیرعامل همراه اول ارائه سرویس¬های باند پهن را فرصتی برای رقابت و ارانه خدمات بهتر به مشترکین عنوان کرد.
به گزارش جامع نیوز، مهندس وحید صدوقی مدیرعامل اپراتور اول تلفن همراه کشور، در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت، در پاسخ به سؤال یکی از سهامداران در خصوص تأثیر ورود سرویس های ارتباطی نظیر وایبر و واتس اَپ بر درآمد اپراتورهای تلفن همراه و اینکه آیا برای این مورد تدبیری اندیشیده شده است یا خیر؟، گفت: سرویس های ارتباطی جدید OTT که خدمات mVoIP را ارایه می نمایند، می توانند چالشی برای اپراتورها باشند. ولی از آنجا که همراه اول از قبل پیش بینی های لازم را کرده است، با ورود به سرویس های باند پهن و ارائه خدمات نوین، مشکل خاصی نخواهد داشت.
صدوقی افزود: خیلی از دولت ها از اپراتورها حمایت می کنند به عنوان مثال در کشور امارات “وایبر” و “واتس اَپ” فیلتر شده است. البته در ایران ارایه این خدمات آزاد است و همه این نرم افزارهای ارتباطی موبایلی، باز هستند. سیاست همراه اول رویکرد رقابت در این حوزه است و مطمئن هستیم با ارائه سرویس های باند پهن، هرچند تهدیدی در دل آن نهفته است، ولی با تدبیری که اندیشیده شده می توانیم خدمات مورد نیاز مشترکین را ارائه دهیم.
وی با اشاره به چشم انداز همراه اول و برنامه این اپراتور برای سال ۹۳ اظهار داشت: در سال جاری در راستای رسیدن به چشم انداز همراه اول، تمرکز ما ارائه سرویس باند پهن به مشترکین است که انشاالله با تدبیر وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اردیبهشت ماه مجوز فرکانس را دریافت و پس از پایان دوره انحصار، در ابتدای شهریور ماه، سرویس های نسل های بالاتر را ارائه می نمائیم. سعی داریم در ۴ ماه باقیمانده هر چه سریعتر مقدمات کار را فراهم کنیم و در اولین فرصت سرویس های جدید خود را عرضه کنیم. این کار بزرگی است و یک تحول اساسی در ارتباطات کشور است.