جامع نیوز: با پایان مدت ریاست محمدفروزنده بر بنیاد مستضعفان، گمانه زنی ها و تحرکاتی برای جانشینی وی انجام گرفت و نهایتاً امروز اعلام شد، محمد سعیدی کیا از این پس به عنوان مدیرعامل بنیاد مستضعفان، ریاست این بنیاد را به عهده خواهد داشت. به گزارش جامع نیوز، محمد سعیدی کیا در سال ۱۳۲۵ در […]

جامع نیوز: با پایان مدت ریاست محمدفروزنده بر بنیاد مستضعفان، گمانه زنی ها و تحرکاتی برای جانشینی وی انجام گرفت و نهایتاً امروز اعلام شد، محمد سعیدی کیا از این پس به عنوان مدیرعامل بنیاد مستضعفان، ریاست این بنیاد را به عهده خواهد داشت.

به گزارش جامع نیوز، محمد سعیدی کیا در سال ۱۳۲۵ در اصفهان متولد شد. وی تحصیلات خود را در دوره دبیرستان در رشته ریاضی با دریافت دیپلم در سال ۱۳۴۴ به پایان رساند و سپس تحصیلات خود را در رشته عمران ادامه داده و از دانشگاه امیرکبیر با درجه کارشناسی ارشد در رشته عمران فارغ‌التحصیل شد.

سعیدی کیا پس از طی دوران سربازی، بخش خصوصی را به عنوان حوزه فعالیت انتخاب کرد و از سال ۱۳۵۰ تا اوایل سال ۱۳۵۸ در طرح‌های عمرانی استان‌های خوزستان و بندرعباس تجربیات ارزنده‌ای را در پروژه‌های ساختمانی و راه‌سازی کسب نمود. البته با پیروزی انقلاب اسلامی مقارن تشکیل جهاد سازندگی به منظور خدمت رسانی به روستائیان به بندرعباس عزیمت نمود.
محمد سعیدی کیا با تمام دولت‌های جمهوری اسلامی در طول انقلاب همکاری داشته است. محمود احمدی‌نژاد در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۸۴ وی را برای تصدی وزارت مسکن و شهرسازی به مجلس معرفی کرد و پس از تأیید مجلس این وزارت را در اختیار گرفت. نام سعیدی کیا به فهرستی که کابینه دوم احمدی‌نژاد را تشکیل می‌داد، راه نیافت. وی پیش از این وزیر راه و ترابری (دولت میرحسین موسوی و هاشمی رفسنجانی) از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۲ بوده است. همچنین وزیر جهاد سازندگی دولت خاتمی از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ بوده است