جامع نیوز:رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در همایش مالی ستادهای استانی بر توجه و اهتمام ویژه در عملکرد مالی ستادهای استانی تاکید کرد. به گزارش جامع نیوز ، حسن پلارک در این همایش که با حضور مسئولان امور مالی استانهای سراسر کشور ، مشاورین و کارشناسان حسابرسی برگزار شد با اشاره به رعایت حفظ حرمت […]

جامع نیوز:رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در همایش مالی ستادهای استانی بر توجه و اهتمام ویژه در عملکرد مالی ستادهای استانی تاکید کرد.
به گزارش جامع نیوز ، حسن پلارک در این همایش که با حضور مسئولان امور مالی استانهای سراسر کشور ، مشاورین و کارشناسان حسابرسی برگزار شد با اشاره به رعایت حفظ حرمت و شان ائمه در مساله دریافت نذورات افزود: همین شرایط خاص و احساسات پاک مردم به هنگام اهداء نذورات وظیفه و مسئولیت ها را مضاعف می کند.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به نظر مراجع و علمای محترم در خصوص دریافت و صرف نذورات اهدایی در همان محل مورد نظر خیرین گفت: رعایت مسائل شرعی ، تسریع در انتقال مبالغ اهدایی و تسهیل فرآیند صرف نذورات باید در اولویت کاری قرار می گرفت که خوشبختانه با اجرای سیستم یکپارچه مالی این مساله تامین شده است.
وی با بیان اینکه تلاشهای صورت گرفته در طول سالهای گذشته در زمینه اجرایی و نظارت دقیق بر روند امور مالی تشویق و تقدیر مسئولان را به دنبال داشته است یادآور شد: ضابطه مند بودن عملکرد مالی و یکپارچگی سیستم جذب نذورات و هزینه کرد آن باعث شده است تا اعضای شورای سیاستگذاری ستاد مراتب تقدیر و تشکر خویش را از همکاران مجموعه اعلام کنند و همچنین دولت محترم و نمایندگان مجلس نیز حامی و یاریگر ستاد باشند.
پلارک افزود: ارائه گزارش مالی از دریافت نذورات نقدی و غیرنقدی اهدایی و مصرف آنها به مسئولان به ویژه ائمه جمعه استان ، متبرعین و استانداران محترم از جمله کارهایی است که باید در دستور کار قرار گیرد تا ضمن افزایش اطمینان و اعتماد عمومی، زمینه پاسخگویی به سئوالات را فراهم کرده و احیاناً شبهات احتمالی را برطرف نماید.
خاطرنشان می شود در ادامه نیز حاضرین نظرات و سئوالات خود را مطرح کرده و کارشناسان مالی و حسابرسان نیز به ارائه راهکار پرداختند.