جامع نیوز:رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور از اتمام چندین طرح از اقدمات ستاد بازسازی در ایام شعبانیه خبر داد. به گزارش جامع نیوز ، حسن پلارک با اشاره به نصب ۱۴۴ کتیبه حرم مطهر امامین جوادین(ع) گفت: همزمان با اعیاد شعبانیه ۱۴۴ کتیبه میناکاری شده ضریح امامین جوادین(ع) که در اثر مرور زمان از […]

جامع نیوز:رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور از اتمام چندین طرح از اقدمات ستاد بازسازی در ایام شعبانیه خبر داد.
به گزارش جامع نیوز ، حسن پلارک با اشاره به نصب ۱۴۴ کتیبه حرم مطهر امامین جوادین(ع) گفت: همزمان با اعیاد شعبانیه ۱۴۴ کتیبه میناکاری شده ضریح امامین جوادین(ع) که در اثر مرور زمان از بین رفته بود و به همت هنرمندان اصفهانی در طول سه سال گذشته ساخته شده بود بر مضجع شریف نصب شد.
وی افزود: از دیگر تلاشهای به ثمر رسیده در این ایام روپوش نفیس و ارزشمند مرقد مطهر ابا عبدالله الحسین(ع) است که بر قبر شریف آن حضرت گسترده شد.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به تلاش هنرمندان یزدی در ساخت ۸ پنجره حرم و صحن حرم مطهر امامین عسکریین (ع)گفت : این پنجره ها در مدت کوتاه شش ماه گذشته ساخته شده و به همراه ۴ روپوش ترمه زردوزی شده مرقدهای مطهر امام هادی(ع)، امام حسن عسکری(ع)، نرگس خاتون(س) و حکیمه خاتون (س) در یزد رونمایی شد.
وی خاطرنشان ساخت: همچنین گروه گل آرای ستاد بازسازی با ۸۰ هزار شاخه گل اهدایی متبرعین عزیز کلیه حرمهای مطهر ائمه معصوم علیهم السلام در عراق را آذین بست.
پلارک با بیان اینکه در بعضی طرحها در این ایام پیشرفت خوبی داشتیم گفت: استادکاران ایرانی که از سال گذشته عملیات ساخت و نصب خشتهای ایوان باب المراد در حرم مطهر امامین کاظمین را در کارگاهی واقع در کاظمین آغاز کرده بودند کار نصب بخش نمای بیرونی را به اتمام رساندند.
او در پایان یادآور شد: ایوان باب المراد با ۱۰ متر ارتفاع و ۸ متر دهنه ورودی دارای ۳ کتیبه عهد ناصری به همراه یک گره طاقی و ۴ قوسی در سر درب ورودی است که مجموعاً ۶۰۰۰ خشت را شامل می شود. و تک تک این خشتها به صورت جداگانه ساخته می شود.