جامع نیوز:برای اولین بار سامسونگ توانسته است یکی از فناوری‌های منحصربه‌فرد صوتی را وارد بخش خانگی کند و با این کار، تحول شگرفی در کیفیت صدای خروجی سینمای‌ خانگی ایجاد کند. این امکان ویژه که روی سینمای خانگی بسیار پیشرفته F9750 وجود دارد، آن را به محصولی بی‌نظیر و متفاوت تبدیل کرده است. به گزارش […]

جامع نیوز:برای اولین بار سامسونگ توانسته است یکی از فناوری‌های منحصربه‌فرد صوتی را وارد بخش خانگی کند و با این کار، تحول شگرفی در کیفیت صدای خروجی سینمای‌ خانگی ایجاد کند. این امکان ویژه که روی سینمای خانگی بسیار پیشرفته F9750 وجود دارد، آن را به محصولی بی‌نظیر و متفاوت تبدیل کرده است.

به گزارش جامع نیوزتاکنون پیشرفت‌های زیادی در زمینه کیفیت صدای سینماهای خانگی و آمپلی‌فایر به کار رفته در آن‌ها صورت گرفته است. با این وجود همچنان مشکل درهم ریختگی صدا برای بسیاری از این محصولات به ویژه هنگامی که با صدای بلند پخش می‌شوند، وجود دارد. در سیستم‌های صوتی Hi-Fi در استودیوهای ضبط صدا، این درهم ریختگی صدا به کمک فناوری «آمپلی‌فایر تیوب خالی از هوا» رفع شده است. در این فناوری از آمپلی‌فایرهایی با ولتاژ و توان‌ بالا استفاده می‌شود. قیمت بالا و تولید محدود آن‌ها باعث شده تا این تکنولوژی، مصرف خانگی نداشته باشد. اما شرکت سامسونگ توانسته است برای اولین بار فناوری آمپلی‌فایر تیوب خالی از هوا را در سینمای خانگی خود به خدمت گیرد و به این ترتیب از درهم ریختگی صدا جلوگیری کرده و صدایی شفاف و بی‌نظیری را به وجود آورد. سامسونگ علاوه بر این فناوری، از آمپلی‌فایر دیگری به نام «گالیوم نیترات» (GaN) نیز استفاده کرده است تا در مرحله تقویت صدا (Power Amp Stage) نویز و خش صدا را به حداقل ممکن برساند. به این ترتیب به کمک هفت کانال خروجی صدا و توان بالای ۱۳۳۰ وات RMS، صدایی سه بعدی در کنار تصویر سه بعدی الترا اچ‌دی (UHD) خلق می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی های سینمای خانگی F9750 مجهز بودن به یک پردازنده ویژه قدرتمند جهت پخش گستره وسیعی از فرمت های تصویری و نیز از همه مهم تر تبدیل تصاویر ۱۰۸۰p به تصاویر اعجاب انگیز ۴K است. این ویژگی منحصربه‌فرد به استفاده‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا در منزلشان کیفیت تصاویر را چهار برابر بالاتر از فول اچ‌دی (Full HD) که به آن الترا اچ‌دی UHD می‌گویند، تجربه کنند.

سینمای خانگی مجهز و لوکس F9750 سامسونگ که به تازگی وارد بازار ایران شده است، نه تنها از نظر کیفیت و وضوح پخش صدا بلکه از لحاظ هوشمند بودن و طراحی خاص نیز بسیار متفاوت و چشمگیر است. امکاناتی مانند قابلیت اتصال به اینترنت، امکان نصب اپلیکیشن‌ها، پخش بلو-ری سه بعدی و سیستم اشتراک‌گذاری انحصاری سامسونگ به نام Allshare از جمله امکانات این سینمای خانگی است. AllShare یکی از پروتکل‌های DLNA مخصوص به سامسونگ است که امکان پخش فایل‌های چند رسانه‌ای را از دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده این فناوری به صورت بی‌سیم، بر روی صفحه تلویزیون فراهم کرده است. برای مثال تمام گوشی‌های گلکسی S3 به بالا، دارای این قابلیت هستند. به این ترتیب همه فایل‌های صوتی و تصویری روی گوشی را می‌توان به وسیله سینمای خانگی با سرعت قابل ملاحظه‌ای بر روی صفحه تلویزیون تماشا کرد یا به آن‌ها با کیفیت خارق‌العاده‌ای گوش سپرد.

سینمای خانگیF9750، باندهایی بلندتر از معمول‏‏ دارد که طراحی نقره ای متالیک آن نهایت هماهنگی با تلویزیون‌های لوکس سامسونگ را دارد. علاوه بر این امکان قطع و پخش صدای تلویزیون از باندهای سینمای خانگی، تنها با فشار یک دکمه کنترل از راه دور میسر است. این سینما گزینه ای ایده آل برای دارندگان تلویزیون های سایز بالا و لوکسی است که جویای تجربه ای فراگیر و سینمایی در منزل هستند.