جامع نیوز:هشت پنجره حرم مطهر امامین عسکریین(ع) که بدست هنرمندان و همت مردم یزد ساخته شده است فردا رونمایی میشود. به گزارش جامع نیوز ، جعفری با اعلام این خبر گفت: همزمان با میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان از هشت پنجره مشبک حرم مطهر امامین عسکریین در یزد رونمایی می شود. رییس ستاد […]

جامع نیوز:هشت پنجره حرم مطهر امامین عسکریین(ع) که بدست هنرمندان و همت مردم یزد ساخته شده است فردا رونمایی میشود.

به گزارش جامع نیوز ، جعفری با اعلام این خبر گفت: همزمان با میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان از هشت پنجره مشبک حرم مطهر امامین عسکریین در یزد رونمایی می شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات یزد ادامه داد: این ۸ پنجره زیبا در طول شش ماه گذشته توسط ۴ هنرمند مشبک کار یزدی به سرپرستی استاد ابویی ساخته شده و پس از انتقال به سامرا در رواق و صحن حرم مطهر نصب خواهند شد.

وی در خصوص مشخصات این پنجره ها یادآور شد: برای ساخت کادر بیرونی این پنجره ها هجده هزار و ششصد قطعه چوب در کنار نوزده هزار و شصت حاشیه در هم کلاف شده که به همراه پانزده هزارو ششصد قطعه چوب و پانزده هزار شیشه ی رنگی در مرکز آن اثر زیبایی را پدید آورده است.

جعفری خاطرنشان ساخت : چهار عدد از این پنجره ها به اندازه ۲۲۰* ۱۳۰ و چهار پنجره دیگر در اندازه ۲۰۰*۱۲۰ ساخته شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد در پایان افزود: همزمان با آیین رونمایی از این پنجره ها از ۴ روپوش قبر حرم مطهر امامین عسکریین(ع) نیز پرده برداری خواهد شد.