جامع نیوز:موسسه اعتباری توسعه موفق به کسب نشان و استاندارد بین المللی برترین سازمان تاثیرگذار در صنعت بانکداری از سوی اتحادیه اروپا و همچنین نشان طلایی اعتماد مشتریان در موسسات مالی و اعتباری شد. به گزارش جامع نیوز، این نشان ها در مراسم دهمین اجلاس متخصصین و روسای بانک ، بیمه و بورس BAINEXکه روز […]

جامع نیوز:موسسه اعتباری توسعه موفق به کسب نشان و استاندارد بین المللی برترین سازمان تاثیرگذار در صنعت بانکداری از سوی اتحادیه اروپا و همچنین نشان طلایی اعتماد مشتریان در موسسات مالی و اعتباری شد.

به گزارش جامع نیوز، این نشان ها در مراسم دهمین اجلاس متخصصین و روسای بانک ، بیمه و بورس BAINEXکه روز پنج شنبه هشتم خرداد ۹۳ در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد به دکتر هادیان همدانی مدیر عامل موسسه اعتباری توسعه اعطا شد. در این اجلاس مدیران عامل بانکهای کشور، مدیران موسسات بیمه و بورس حضور داشتند. بر اساس این گزارش برنامه این اجلاس شامل کارگاه تخصصی و سخنرانی های علمی و حرفه ای بود. در این اجلاس برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مقامات و مسئولان عرصه‌های مختلف بانکی، بیمه‌، بورس و فعالان حقیقی و حقوقی بخش‌های مهم اقتصادی حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، این نشان ها در پی مطالعات و ارزیابی های صورت گرفته شده بر مبنای طرح مشترک توسعه ملی در عملکرد بانک، بیمه و بورس و با همکاری سازمان ها و دستگاه های دولتی از جمله سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان بورس و اورقا بهادار و دبیرخانه توسعه صنایع ملی ایران ، اعطا شده است.
بر همین مبنا موسسه اعتباری توسعه با تکیه بر خلاقیت و ابتکار، ایجاد توسعه و رشد درون سامانی و برون سازمانی در بخش های تخصصی همچون: ارایه خدمات نوین در قابل طرح های کاربردی، جلب رضایت مشتریان با ارایه خدمات تخصصی، افزایش سرعت در ارایه خدمات، ارایه طرح ها و روش های نوین خدمات بانکداری ، ارایه میزان تسهیلات و حمایت مالی و اعتباری، افزایش حداکثر سهم خود از بازار جذب سرمایه و گردش های مالی، توسعه و رشد شعب و نحوه دسترسی مشتریان، ارتقای سطح دانش فنی و کاربردی در پرسنل خود، به کارگیری نیروهای آکادمیک و با تجربه در حوزه بانکداری و افزایش میزان اشتغال زایی، توسعه خدمات الکترونیکی و اینترنتی و طرح پاسخگویی و ارایه خدمات به مشتریان توانسته به یک سازمان پیشرو ، مبتکر و معتبر در ارایه خدمات بانکداری تبدیل شود.

این گزارش حاکی است آقای گودرزی معاون مدیر عامل بانک صادرات در این اجلاس در سخنانی اظهار داشت: بانکداری الکترونیکی در دنیا فقط به معنای خودپرداز وپز(pos ) نیست بلکه همراه بانک مد نظر است به گفته وی در ٢٠٠٠ شعبه این بانک سیستم عامل لینوکس پیاده سازی شده است، این بانک تنها بانک مجری نمایشگاه کتاب امسال بود به گفته وی سال ٩٢ حدود ١۵ درصد متقاضیان از خودپردارهای نمایشگاه کتاب پول نقد می گرفتند و خرید می کردند امسال این عدد به حدود ٨ درصد رسید و در مجموع ١۵٠ میلیارد تومان در نمایشگاه کتاب تراکنش انجام شد وی خبر داد :١٨٠ محصول توسط این بانک به مردم ارایه می شود
علی نعمتی عضو هیأت مدیره پست بانک ایران نیز در این اجلاس اظهار داشت: در ایران در سال ١٣۶٢ شبکه پستی مالی راه افتاد و در سال ١٣٧۵ پست بانک ایجاد شد . این بانک نقاط کور بانکی کشور را پوشش می دهد و ۴٠٠ شعبه دارد . تمام خدمات بانکی متداول را ارایه می دهد و نظارت بر دفاتر خصوصی را نیز انجام می دهد و نرم افزار کر بانکینگ (Care Banking ) اختصاصی به نام فراز نیز توسط متخصصان این بانک نوشته شده و منبع این برنامه در اختیار خود بانک است .به گفته وی اولین دفتر آی سی تی روستایی در قرن آباد گرگان راه اندازی شد و امروز ١٠ هزار دفتر آی سی تی روستایی در کشور وجود دارد و در ۴٠٠٠ هزار دفتر پستی نیز خدمت ارایه می شود. وی افزود: الان ٣٠ درصد روستاهای کشور در حوزه خدمات این بانک هستند وآمادگی همکاری با سایر بانکها برای همکاری در این شبکه مویرگی وجود دارد . وی افزود :یک میلیون و ٨٠٠ هزار سرپرست خانوار یارانه شان به حسابهای این بانک واریز می شود و ٧٠٠٠ دفتر جدید این بانک در حال راه اندازی است و در حوزه بانکداری شرکتی و خصوصی فعالیتهایی را شروع کرده اند.
دکتر سید محمد کریمی عضو اتاق تعاون ایران نیز در سخنانی اظهار داشت : نقش بانکها در کار آفرینی برجسته است . به گفته وی نقش این نهادها نیز، تامین مالی و گشایش اسناد اعتباری است .
ابوالفضل کوده ئی مدیرکل سرمایه گذاری های خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در این اجلاس در باره سرمایه گذاری خارجی و نقش آن در توسعه و رشد اقتصادی سخن گفت . وی تاکید کرد: تامین سرمایه برای پروژه ها از طریق منابع مختلف از جمله بانکها انجام می شود اما در دنیا از سرمایه گذاری خارجی نیز استفاده می شود .بزرگترین کشورهای سرمایه فرست دنیا در عین حال بزرگترین جذب کننده های سرمایه خارجی هستند . اما در ایران این مساله جای بحث دارد.
وی افزود :برای تامین امنیت سرمایه گذار خارجی باید کار شود . میهمان هم که دعوت می کنید باید رعایت شان او را داشته باشید . برخی پروژه ها وظیفه حاکمیتی است و لزوما توجیه اقتصادی ندارد برای این نوع پروژه ها نیز مدل مشارکت قراردادی خصوصی عمومی وجود دارد که در کشورهای عربی خلیج فارس خیلی مرسوم است . ما نیاز داریم به قانون گذاری در مجلس در این حوزه . لذا نیاز آشنایی و استفاده از ابزارهای مالی حدید دنیا داریم
این مقام مسئول اظهار داشت : مالزی ٨ دفتر تشویق سرمایه گذاری در آمریکا تاسیس کرده است . ترکیه در مجامع بین المللی فعال شده است اما ایران در حوزه مشوق های مالی باید باز نگری جدی داشته باشد . به گفته وی لازمه مشوق مالی تعیین و تشخیص اولویت های سرمایه گذاری کشور است و نباید بی جهت و بدون هدف از صندوق توسعه ملی وام داد بلکه باید سیاستهای راهبردی در حوزه های اقتصادی مشخص شود و تشویق ها به صورت هدفمند به این بخشها برود.
ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی انتقادی خطاب به مدیران بانکها اظهار داشت: اگر صاحب سرمایه ای دچار مشکل بشود باید به اوکمک شود نه اینکه اموال آن فرد مصادره شود . وی افزود : بانکها باید به کسانی که وابستگی کشور را به ارز کم می کنند کمک اعطا کنند. وی همچنین نسبت به روند ارزیابی پروژه ها در بانک ها انتقاد کرد و گفت: آیا یک کارشناس می تواند در همه زمینه های تخصصی اقتصادی صاحب نظر باشد؟ وی اضافه کرد: در بورس نیز رقابت وجود ندارد، باید به مردم راست بگوییم ، اما نمی گوییم . بیمه هم همین طور . به ادعای وی در حوزه اقتصاد از اخلاق اسلامی فاصله گرفته ایم وکسانی که به دنبال ایده سود معقول در فضای رقابتی باشند در ایران نا ایمن هستند و آنها را درگیر بروکراسی بانکها می کنیم . وی گفت: ۶۵ درصد نقدینگی کشور درگیر سه گانه بانک و بورس و بیمه است. ندیمی تاکید کرد : با قانون مصوب مجلس ششم نمی شود سرمایه خارجی جذب کرد الان کشورها برای جذب سرمایه خارجی حتی اعطای ملیت می کنند اما آیا آنچه ما از چین می آوریم جذب سرمایه است؟ الان اقتصاد ما مقاومتی است؟ ما به نیروهای سرمایه گذار خودمان هم رحم نمی کنیم . از این سه گانه بانک و بیمه و بورس جز قلیلی بقیه متوجه نیستند چگونه باید با واخواهی های ملی مواجه بشوند.
در پایان این اجلاس با اعطای نشان ها و لوح های تقدیر از برخی بانکها و نهادهای بیمه ای و فعالان بورس تقدیر شد .