جامع نیوز:معاون فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات از ساخت نمونه گنبد گچی طرح توسعه حرم حضرت علی (ع) به نام صحن حضرت زهرا (س) خبر داد. به گزارش جامع نیوز ، سید حسن خوشرو اعلام کرد: با توجه به پیشرفت عملیات نازک کاری در بخشهایی از صحن حضرت زهرا (س) سایر عملیات های […]

جامع نیوز:معاون فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات از ساخت نمونه گنبد گچی طرح توسعه حرم حضرت علی (ع) به نام صحن حضرت زهرا (س) خبر داد.
به گزارش جامع نیوز ، سید حسن خوشرو اعلام کرد: با توجه به پیشرفت عملیات نازک کاری در بخشهایی از صحن حضرت زهرا (س) سایر عملیات های مرتبط با این بخش نیز آغاز شده است.
وی افزود: از آنجا که فرآیند ساخت سازه صحن رو به اتمام بوده و فضاهای بخش زیارتی آن آماده ی اجرای هنرهای اسلامی نظیر کاربندی ،مقرنس کاری و کاسه گچی است کار ساخت نمونه گنبد گچی این صحن از اوایل سال جاری به همراه ساخت نمونه ستونهای سنگی در دستور کار قرار گرفت.
به گفته معاون فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات تعداد گنبدهای گچی صحن که به صورت پیش ساخته در چند اندازه مختلف آماده می شوند حدود ۱۰۰۰ دهنه خواهدبود که بر روی ۱۱۰۰ ستون سنگی که به صورت خشکه چینی طراحی شده و تهویه آن از پایین ستون انجام می شود، قرارخواهد گرفت.
خاطرنشان می شود فاز سازه پروژه صحن حضرت زهرا(س) با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی همچنان ادامه دارد و پس از تایید نهایی نمونه گنبد و ستون، فرآیند ساخت و نصب آنها آغاز می گردد.