جامع نیوز:رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان اموال تملیکی از اعاده قریب به ۵ هزار میلیارد ریال کالا طی سه ماهه نخست سال جاری به گمرکات کشور خبر داد. به گزارش جامع نیوزاردشیر محمدی با اعلام این خبر افزود: سازمان اموال تملیکی در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی و مصرف کنندگان، نسبت به اعاده […]

جامع نیوز:رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان اموال تملیکی از اعاده قریب به ۵ هزار میلیارد ریال کالا طی سه ماهه نخست سال جاری به گمرکات کشور خبر داد.
به گزارش جامع نیوزاردشیر محمدی با اعلام این خبر افزود: سازمان اموال تملیکی در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی و مصرف کنندگان، نسبت به اعاده کالاهای متروکه به گمرکات کشور و ترخیص از طریق صاحبان کالا اقدام می نماید؛ که در این راستا بیش از ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال کالا در سه ماهه نخست سالجاری به گمرکات کشور اعاده شده است، این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸۱ درصد رشد را نشان می دهد.
اردشیر محمدی خاطرنشان کرد:علی رغم درآمد هزینه ای بودن سازمان و به لحاظ نقش برجسته حاکمیتی نسبت به اعاده این قبیل کالا ها اقدام می نماید، که اغلب آن ها به ترتیب اولویت، کالاهای سرمایه ای، واسطه ای و مصرفی می باشند و عموماً شامل ماشین آلات صنعتی، مواد اولیه صنایع داخلی و برخی اقلام مورد نیاز مصرف کنندگان در بازارهای داخلی بوده است که با تقاضای گمرک ج.ا.ا جهت ترخیص توسط صاحبان کالا به گمرکات سراسر کشور اعاده گردیده است.
محمدی درپایان اظهار داشت: برای جلوگیری از تراکم کالا در گمرکات کشور و همچنین پایین آمدن قیمت تمام شده کالاها از دستگاه های ذیربط و صاحبان کالا درخواست کرد در امر ترخیص کالا با سرعت عمل بیشتری اقدام نمایند.