جامع نیوز: مدیر پروژه خرید تضمینی گندم از برنامه ریزی و تلاش گسترده بانک سپه برای اجرای هرچه بهتر این طرح خبر داد. به گزارش جامع نیوز محسن ملکی مدیر پروژه خرید تضمینی گندم بانک سپه با اشاره به اهمیت پروژه ملی خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم گفت: این طرح به دلیل گستردگی […]

جامع نیوز: مدیر پروژه خرید تضمینی گندم از برنامه ریزی و تلاش گسترده بانک سپه برای اجرای هرچه بهتر این طرح خبر داد.
به گزارش جامع نیوز محسن ملکی مدیر پروژه خرید تضمینی گندم بانک سپه با اشاره به اهمیت پروژه ملی خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم گفت: این طرح به دلیل گستردگی و استراتژیک بودن از اهمیت خاص و ویژه ای برای کشور برخوردار است.
وی افزود: اهمیت چنین طرح استراتژیکی می طلبید تا بانکی مطمئن و توانا برای اجرای آن انتخاب شود لذا با توجه به تجربه و تخصص بانک سپه طی سالیان گذشته و موفقیت چشم گیر این بانک در اجرای طرح فوق دولت برای چهارمین سال متوالی بانک سپه را به عنوان بانک عامل خرید تضمینی محصولات کشاورزی و گندم انتخاب کرد.
ملکی با بیان اینکه بانک سپه به عنوان بانک عامل این پروژه ملی تنها وظیفه واریز وجه کشاورزان را به عهده دارد گفت: این وجه باید از سوی دولت تأمین شود.
مدیر پروژه خرید تضمینی گندم بانک سپه اظهار داشت: علی رغم اینکه بانک سپه وظیفه ای برای تأمین منابع مالی این طرح بر عهده ندارد اما به دلیل رفع دغدغه خاطر کشاورزان به عنوان قشر مولد و زحمت کش جامعه بخشی از منابع خود را برای این منظور در نظر گرفته است.
وی افزود: این منابع زمانی که مراجع ذی ربط در تأمین بودجه طرح با مشکل مواجه شود استفاده شده و از سوی بانک سپه به حساب کشاورزان واریز می شود.
ملکی با بیان اینکه تمام امکانات بانک سپه برای اجرای هرچه بهتر این طرح بسیج شده است اظهار داشت: سعی همکاران ما در بانک سپه انجام امور و ارائه خدمت به همه مشتریان خصوصاً کشاورزان گرامی به بهترین شکل ممکن است.
وی گفت: روند انجام کار طی این چهار سال گذشته و بازخورد گرفته شده از کشاورزان گرامی بیانگر موفقیت بانک سپه در اجرای هر چه بهتر این پروژه ملی است.
مدیر پروژه خرید تضمینی گندم در بخش دیگری از این گفت و گو به بیان میزان گندم خریداری شده از کشاورزان از ابتدای سال جاری پرداخت و گفت: تاکنون ۳ میلیون و ۱۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان ۲۷ استان کشور خریداری شده است.
وی با بیان اینکه کلیه مطالبات گندم کاران به حسابشان واریز شده است افزود: تا کنون مبلغ ۳۳ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شده، لذا هیچ‌گونه طلبی بابت فروش گندم وجود ندارد.
سخنگو و مدیر پروژه خرید تضمینی گندم اظهار داشت: این میزان خرید تاکنون از ۵۳۴ مرکز طی ۵۱۱۵۴۱۷ محموله انجام شده است.
ملکی اظهار داشت: استان خوزستان با حدود ۹۵۸ هزار تن گندم تاکنون رکورددار بوده است.