جامع نیوز:با هدف گسترش و ارتقای تعاملات بین بانک مسکن و صنایع وابسته به بخش مسکن، هشت تفاهم‌نامه همکاری بین مدیریت و صنوف وابسته به بخش مسکن منعقد شد. به‌گزارش جامع نیوز، محمد حسن علمداری مدیر شعب بانک مسکن در استان فارس با اعلام این خبر گفت: بانک مسکن به‌عنوان بانک تخصصی در بخش مسکن، […]

جامع نیوز:با هدف گسترش و ارتقای تعاملات بین بانک مسکن و صنایع وابسته به بخش مسکن، هشت تفاهم‌نامه همکاری بین مدیریت و صنوف وابسته به بخش مسکن منعقد شد.

به‌گزارش جامع نیوز، محمد حسن علمداری مدیر شعب بانک مسکن در استان فارس با اعلام این خبر گفت: بانک مسکن به‌عنوان بانک تخصصی در بخش مسکن، با پرداخت تسهیلات، نهاد مالی این بخش محسوب شده و این امر نشان‌دهنده وجود پیوند بین بانک و صنایع وابسته به صنعت ساختمان است.
وی با بیان اینکه بخش مسکن با صدها صنعت به‌طور مستقیم و غیرمستقیم مرتبط است، اظهار داشت: تقویت پیوند بانک مسکن و صنوف ساختمانی، یکی از برنامه‌های این بانک در سال‌جاری است که این امر مستلزم ایجاد ارتباط و همکاری دوسویه است که مانع از خروج منابع بانک و هم‌چنین بخش مسکن و تأمین‌کننده منابع و صنایع وابسته به صنعت ساختمان خواهد بود.
علمداری یادآور شد: فعالیت در بخش مسکن و به‌ویژه در بخش مستغلات و خدمات صنعت ساختمان، به‌طور مستقیم و غیرمستقیم حدود ۲۱ درصد از تولید ناخالص داخلی را از آن خود کرده است؛ هم‌چنین ۱۰ درصد از اشتغال کشور در این بخش متمرکز شده است.
مدیر شعب بانک مسکن در استان فارس افزود: آمارها نشان‌دهنده نقش محرک و بسیار تأثیرگذار این صنعت در توسعه اقتصادی کشور است و می‌توان از هم‌افزایی ایجادشده برای تحقق مأموریت اصلی بانک، از جمله تأمین مالی ساخت‌و‌ساز بهره برد.
این گزارش حاکی از آن است که با امضای تفاهم‌نامه‌های منعقد‌شده با تولیدکنندگان مصالح و انجمن انبوه‌سازان تلاش می‌شود خدماتی سریع و مطلوب به تولیدکنندگان واحدهای مسکونی ارائه شود و بانک به‌عنوان واسطه انبوه‌سازان و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی عمل کند.