جامع نیوز:رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور اعلام کرد : ساخت صندوقچه های مرقد امامین جوادین بزودی به اتمام می رسد. به گزارش جامع نیوز، حسن پلارک ضمن اعلام این خبر گفت: این صندوقچه ها با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در کارگاهی در مشهد مقدس ساخته می شوند. وی افزود: این صندوقچه ها بنا به […]

جامع نیوز:رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور اعلام کرد : ساخت صندوقچه های مرقد امامین جوادین بزودی به اتمام می رسد.
به گزارش جامع نیوز، حسن پلارک ضمن اعلام این خبر گفت: این صندوقچه ها با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در کارگاهی در مشهد مقدس ساخته می شوند.
وی افزود: این صندوقچه ها بنا به درخواست تولیت حرم مطهر امامین جوادین بر پایه صندوقچه های فعلی که آسیب دیده هستند ساخته شده و در طراحی آنها از خاتم با گره های ۹،۵،۷،۸ و۱۴ و منبت کاری اسماء الحسنی و ائمه معصوم علیهم السلام استفاده شده است.
پلارک با بیان اینکه ابعاد این صندوقچه ها یکسان بوده است گفت: هر دو صندوقچه در ابعاد ۳.۷۵* ۱.۷۰* ۱.۴۶ متر و از چوب ساج ، عناب،فوفل،سیم برنج و استخوان شتر رنگ شده ساخته می شود .
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: در حال حاضر جایگذاری قطعات منبت و خاتم حاوی اسماء الهی وائمه معصوم و پرداخت پایانی کار باقیمانده است.
شایان ذکر است که هزینه ی ساخت این صندوقها توسط مردم دوستدار اهل بیت علیهم السلام از استان خراسان رضوی تامین شده است و همزمان با برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مشهد مقدس هموطنان می توانند از نزدیک شاهد مراحل پایانی ساخت این آثار ارزشمند باشند.