جامع نیوز: فروش اینترنتی خودرو در سه ماهه نخست امسال به رقم ۳۴ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲ برابر شده است. به گزارش جامع نیوزاز شرکت مشاورین گسترش الکترونیک ایما (مگا)، مجری پرتال جامع خودرو کشور، حجم فروش محصولات خودروسازان بزرگ کشور از طریق پرتالwww.iranecar.com در […]

جامع نیوز: فروش اینترنتی خودرو در سه ماهه نخست امسال به رقم ۳۴ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲ برابر شده است.
به گزارش جامع نیوزاز شرکت مشاورین گسترش الکترونیک ایما (مگا)، مجری پرتال جامع خودرو کشور، حجم فروش محصولات خودروسازان بزرگ کشور از طریق پرتالwww.iranecar.com در سه ماهه نخست سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد ریال بوده است که این رقم به بیش از ۲ برابر در سه ماهه اول امسال افزایش یافته است.
این گزارش می افزاید:‌ مبلغ کل فروش اینترنتی خودرو در سال گذشته ۸۸ هزار میلیارد ریال بوده و در مجموع از ابتدای فعالیت پرتال جامع خودرو تاکنون بیش از ۲۳۸ هزار میلیارد ریال خودرو از طریق این پرتال به فروش رسیده است. از این رو پرتال جامع خودرو کشور در میان پرتال های مشابه درخاورمیانه به لحاظ حجم تجارت الکترونیکی در رتبه نخست قرار دارد.
از مزایای فروش اینترنتی خودرو می توان به دسترسی آسان و سریع و ایجاد شرایط یکسان برای متقاضیان خودرو، افزایش سرعت خرید خودرو و نیز بهبود امنیت و فرایند تنظیم بازار خودروی کشور اشاره کرد.
لازم به ذکر است، پرتال جامع خودروی کشور به استناد ماده ۷۹ قانون تجارت الکترونیکی مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۸۲ و ماده ۳۷ برنامه جامع توسعه تجارت الکترونیکی کشور مصوب هیات وزیران در سال۱۳۸۵ راه اندازی شده است.
در این خصوص وزارت صنایع و معادن وقت به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ماموریت داد به منظور مرتبط ساختن فعالان صنعت خودرو و ارایه خدمات در حوزه تجارت الکترونیکی و همچنین اطلاع رسانی درباره بازار خودرو و صنایع وابسته، این پرتال را راه اندازی کند.
پرتال جامع خودرو کشور تاکنون موفقیت‌های بسیاری را در عرصه تجارت الکترونیکی به ویژه در عرصه فروش محصولات سواری و تجاری شرکتهای بزرگ خودروساز کشور کسب نموده است.