جامع نیوز:هشتمین کتابخانه صوتی سامسونگ در شهر گرگان افتتاح شد. این کتابخانه طی مراسمی با حضور مسئولان اداره کل بهریستی استان گلستان، معاون استاندار، مسئولین انجمن نابینایان ایران،‌ نماینده شرکت سامسونگ و جمعی از مسئولان استان، پنجشنبه پنجم تیرماه ۱۳۹۳ به طور رسمی افتتاح شد. کتابخانه صوتی با هدف ایجاد امکان مطالعه برای کودکان نابینا […]

جامع نیوز:هشتمین کتابخانه صوتی سامسونگ در شهر گرگان افتتاح شد. این کتابخانه طی مراسمی با حضور مسئولان اداره کل بهریستی استان گلستان، معاون استاندار، مسئولین انجمن نابینایان ایران،‌ نماینده شرکت سامسونگ و جمعی از مسئولان استان، پنجشنبه پنجم تیرماه ۱۳۹۳ به طور رسمی افتتاح شد.

کتابخانه صوتی با هدف ایجاد امکان مطالعه برای کودکان نابینا و کم بینای شهر گرگان تأسیس شده و فضایی کوچک اما مجهز به فناوری روز دنیا برای مطالعه و آموزش کودکان است. این هشتمین کتابخانه‌ای است که توسط شرکت سامسونگ در ایران تأسیس می‌شود. این کتابخانه ها به امکاناتی از قبیل نرم‌افزار‌های مخصوص، کتب گویا، مانیتور بریل و تجهیزات صوتی و محصولات سامسونگ مجهز هستند.

به گزارش جامع نیوزمسلم نوروزی، معاونت پشتیبانی و منابع انسانی مدیرکل بهزیستی استان گلستان نیز در مراسم افتتاح این کتابخانه با اشاره به اهمیت وجود چنین فضایی برای کودکان نابینا و کم‌بینای گرگان، ایده ارزشمند سامسونگ برای راه‌اندازی این کتابخانه را بسیار مفید و انسان‌دوستانه دانست و گفت: « ابجاد امکانات برای کودکان نابینا و کم بینا حرکت ارزشمندی است که به ارتقای سطح کیفی آموزش به این کودکان و در نهایت توانمندی آنها منجر خواهد شد.»

در این مراسم نماینده شرکت سامسونگ نیز با اشاره به موفقیت پروژه کتابخانه صوتی در ایران اعلام کرد:‌«سامسونگ شرکتی پیشرو در فناوری است و همواره می‏کوشد امکانات جدید و منحصربه‌فردی را برای همه مردم دنیا و در گوشه و کنار آن فراهم سازد. به عنوان یک شرکت فعال، هدف ما تنها ارائه محصولات نبوده است بلکه ما همواره پیاده‌سازی ارزش‌ها و فلسفه‌هایمان و بهتر کردن زندگی مردم و ایجاد تغییر در سبک زندگی آنها را دنبال کرده‏ایم. هم اکنون سامسونگ به یک خانواده چند صد میلیونی در دنیا تبدیل شده است و خود را تنها تولیدکننده محصولات الکترونیکی نمی‌داند و مایل است سبک زندگی مردم را بهبود ببخشد. در همین راستا شرکت سامسونگ الکترونیک خود را موظف می‌داند که در فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، آموزشی و اجتماعی مشارکت داشته باشد. پروژه کتابخانه صوتی سامسونگ نیز با هدف ارتقای کیفیت آموزش کودکان راه‌اندازی شده و خوشحالیم که امروز هشتمین کتابخانه در استان سرسبز گلستان بازگشایی می‌شود.»

علی‌اکبر جمالی مدیرعامل انجمن نابینایان ایران نیز در حاشیه این مراسم که با حضور نماینده رسانه‌های مختلف برگزار شد گفت: «طی دو سال گذشته به واسطه توجه ویژه شرکت سامسونگ به مسئولیت‌ها و فعالیت‌های اجتماعی، سازمان بهزیستی با همکاری انجمن نابینایان برای راه‌اندازی و تجهیز این کتابخانه صوتی تلاش کرده است. برای تهیه کتاب‌های صوتی با کیفیت، بیش از ۱۲۰۰ داوطلب شروع به خواندن ۱۵۰ عنوان کتاب کردند و تاکنون مجموعه‌ای مفید برای کودکان نابینا و کم‌بینا فراهم شده که امیدواریم در آینده نزدیک بیشتر و بیشتر شود.» جمالی افزود: «توجه به نیاز همه اقشار جامعه و ایجاد امکانات برابر برای همه از جمله اهداف ارزشمندی است که این پروژه دنبال می‌کند. راه‌اندازی این کتابخانه‌ها باعث رشد استعداد و بهبود کیفیت آموزش و ایجاد امکانات برابر برای نابینایان خواهد شد. در همین راستا هفته گذشته کتابخانه صوتی دیگری در شهر زاهدان افتتاح شد.»/