جامع نیوز: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه مخالف کاهش قیمت خودرو است، گفت: اگر شخصی یا افرادی مدارک مستدلی دارند که با مطالعه آن امکان کاهش قیمت خودرو وجود دارد به شورای رقابت ارسال کنند. به گزارش جامع نیوز، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت در حاشیه همایش تبیین سیاست‌های […]

جامع نیوز: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه مخالف کاهش قیمت خودرو است، گفت: اگر شخصی یا افرادی مدارک مستدلی دارند که با مطالعه آن امکان کاهش قیمت خودرو وجود دارد به شورای رقابت ارسال کنند.

به گزارش جامع نیوز، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت در حاشیه همایش تبیین سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج از رکود با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که اظهارات برخی افراد حکایت از آن دارد که قیمت خودرو با دخالت نمایندگان مجلس و فعالان اقتصادی کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی خواهد یافت، اظهار داشت:بنده مخالف کاهش قیمت خودرو هستم.

وی افزود: بنده حرفی در مورد کاهش قیمت خودرو نشنیده‌ام حال اگر شخصی یا افرادی مدارک مستدلی دارند که با مطالعه آن امکان کاهش قیمت خودرو وجود دارد به شورای رقابت ارسال کنند.نعمت‌زاده تاکید کرد: این شورای رقابت است که در خصوص قیمت خودرو تصمیم گیری می کند.

وی در رابطه با برخی خبرها مبنی بر حضور فروزنده به عنوان وزیر جدید صنعت معدن و تجارت نیز گفت: بنده هیچ خبری یا صحبتی مبنی بر حضور آقای فروزنده در وزارت صنعت نشنیده‌ام.البته در خصوص واگذاری پست بنده نیز هنوز موضوعی مطرح نشده و بنده در جریان نیستم. وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان این که در سال جاری اغلب واحدهای تولیدی رشد منفی را تجربه کرده‌انداظهار داشت: درصددیم تا با ارائه تسهیلات و سیاست‌های متعدد برای توسعه فضای کسب و کار و تقویت واحدهای تولیدی تصمیم مناسبی را به کار گیریم که البته در لایحه پیشنهادی خود برای حمایت از تولید نیز پیشنهاداتی را نیز به مجلس مطرح کرده‌ایم.

نعمت زاده با اشاره به اینکه با سازمان مالیاتی مذاکره کرده‌ایم تا جرایم برخی از واحدهای تولیدی براساس قانون بخشیده شود، تصریح کرد: اگر یک بنگاه تولیدی بتواند منابع غیردولتی خود را در بخش خود جذب کند به اندازه نرخ سود منابع جذب شده از پرداخت مالیات معاف خواهد شد.به گفته وی وزارت صنعت معدن و تجارت با همکاری دولت در سال ۹۶ رشد اقتصادی صنعت را به ۱۰ الی ۱۲ درصد خواهد رساند