جامع نیوز:رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: گنبد حرم مطهر حضرت زینب(س) مرمت می شود. به گزارش جامع نیوز ، حسن پلارک در این باره اظهار داشت: مرمت آسیب های ناشی از ترکشهای اصابت کرده به گنبد حرم مطهر به زودی آغاز خواهد شد. وی افزود : مرمت دربهای حرم و نیز سقف و سیستم […]

جامع نیوز:رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: گنبد حرم مطهر حضرت زینب(س) مرمت می شود.

به گزارش جامع نیوز ، حسن پلارک در این باره اظهار داشت: مرمت آسیب های ناشی از ترکشهای اصابت کرده به گنبد حرم مطهر به زودی آغاز خواهد شد.
وی افزود : مرمت دربهای حرم و نیز سقف و سیستم تهویه و برق رسانی مصلی با اعزام نیروهای فنی و ماهر از استان خوزستان تا کنون انجام شده است.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با بیان اینکه امکانات موجود در حرم مطهر بازبینی و نیاز سنجی شده است ،گفت: مسقف کردن صحن شمالی حرم با سازه های سبک فضایی با هدف انتقال موقت مصلی نماز جمعه از جمله اقدامات بعدی خواهد بود.
وی با اشاره به اعزام نیرو و ارسال اقلام صورت گرفته عنوان داشت: از ابتدای کار تا به امروز ۳ گروه از نیروهای متبرع متخصص به حرم مطهر عزیمت کرده و چهار محموله کالا نیز که شامل لوازم و ابزار آلات ساختمانی، رنگ های صنعتی ، کاشی و سایر نیازمندیها ارسال شده است.
پلارک در خاتمه در خصوص برنامه های آتی ستاد برای حرم مطهر حضرت زینب(س) گفت: اقدامات اولیه به منظور تهیه طرح جامع توسعه حرم انجام شده و در حال رایزنی با مقامات ذیربط در کشور سوریه جهت تصویب نهایی آن هستیم.