جامع نیوزمدیرعامل بانک پارسیان و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در اولین کنفرانس صنعت پخش ایران که چهارشنبه ۱۹ شهریور ماه در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، با بیان این نکته که صنعت پخش، موتور محرک صنایع پایین‌دستی بوده و یکی از مهم ترین نقش‌ها را در خروج اقتصاد کشور […]

جامع نیوزمدیرعامل بانک پارسیان و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در اولین کنفرانس صنعت پخش ایران که چهارشنبه ۱۹ شهریور ماه در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، با بیان این نکته که صنعت پخش، موتور محرک صنایع پایین‌دستی بوده و یکی از مهم ترین نقش‌ها را در خروج اقتصاد کشور از رکود تورمی ایفا می‌کند، اعلام کرد: بانک پارسیان با ابزارها نوآورانه آماده ارائه راه‌حل‌های جدید به شرکت‌های پخش است. مدیرعامل بانک پارسیان خاطر نشان کرد: به لحاظ استراتژیک، صنعت پخش نیازمند بازآفرینی مدل کسب و کار خود است تا علاوه بر تامین حاشیه سود مناسب، برای مشتریان و تامین‌کنندگان خود، خلق ارزش کند؛ بانک به عنوان یک نهاد ارائه دهنده انواع خدمات مالی، می تواند به عنوان یک شریک استراتژیک در این بازآفرینی، نقش بسزایی داشته باشد. دکتر دیواندری که یکی از سخنرانان کلیدی این کنفرانس بود، در ادامه سخنانش به تبیین معرفی مهم ترین روندها صنعت پخش در جهان پرداخت. عضو هیات علمی دانشگاه تهران مقابله با عمومی کردن کالاها (Commoditization) را از جمله مهم ترین چالش های صنعت پخش در جهان برشمرد و افزود: عواملی چون توسعه سبد کالاها و دسترسی جغرافیایی به منظور رشد بیشتر، عمیق تر شدن شکاف بین شرکت هایی که مدیریت موجودی خدمات را به خوبی پیاده سازی می کنند و شرکت هایی که این کار را انجام نمی دهند، ادامه خرید و تملک سازمان های دیگر به عنوان یک عامل محرک رشد، خیزش توجه به “داده های خرد” در توزیع عمده فروشی و توجه به سهم از کیف پول مشتری و تقاضاهای مشتریان و نیاز به همگرایی کانال های چندگانه نیز از جمله مهم ترین چالش های صنعت پخش در جهان به شمار می آید. ایشان همچنین دستیابی به تصویری واضح از تقاضا، افزایش شفافیت داده ها برای کنترل موجودی و هزینه ها، بهبود همکاری و اجرا با تامین کنندگان و مشتریان و نیز قرار گیری در جایگاه رشد با بهبود خدمات ارائه شده به مشتری را برخی از چالش های پیش روی صنعت پخش معرفی کرد. سخنرانی جناب آقای دکتر دیواندری با استقبال فعالان صنعت پخش کشور مواجه گردید و برخی از شرکت های بزرگ صنعت پخش کشور برای همکاری استراتژیک با بانک پارسیان اعلام آمادگی نمودند.