جامع نیوز:به مناسبت فرارسیدن ولادت با سعادت امام رضا (ع) و هفته دولت و با حضور مهندس «محمدرضا نعمت زاده»، وزیر صنعت، معدن و تجارت، استانداران و فرمانداران استان خراسان رضوی و مازندران از پروژه های «سیمان سفید شرق» و «سیمان کیاسر» که با مشارکت بانک کارآفرین ایجاد شده بودند، بهره برداری شد. به گزارش […]

جامع نیوز:به مناسبت فرارسیدن ولادت با سعادت امام رضا (ع) و هفته دولت و با حضور مهندس «محمدرضا نعمت زاده»، وزیر صنعت، معدن و تجارت، استانداران و فرمانداران استان خراسان رضوی و مازندران از پروژه های «سیمان سفید شرق» و «سیمان کیاسر» که با مشارکت بانک کارآفرین ایجاد شده بودند، بهره برداری شد.

به گزارش جامع نیوز، به مناسبت فرارسیدن ولادت با سعادت امام رضا (ع) و هفته دولت پروژه های سیمان سفید شرق در خراسان رضوی با ظرفیت ۱۰۰۰ تن در روز و سیمان کیاسر مازندران با ظرفیت ۲۰۰۰ تن در روز که با مشارکت بانک کارآفرین ایجاد شده است، به بهره برداری رسید.
براساس این گزارش، در مراسم افتتاح پروژه سیمان کیاسر، نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به تاریخچه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در صنعت سیمان گفت: با اینکه ما تاکنون شاهد سرمایه گذاری های خوب داخلی و خارجی در این صنعت بودیم، اما به نظر می رسد هنوز در این صنعت برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی کارهای بیشتری قابل انجام می باشد.
وی افزود: تنها در سایه همکاری تیمی تمام تولیدکنندگان سیمان می توان انتظار تعیین قیمتی مناسب و هماهنگ را در صنعت سیمان بویژه در زمینه قیمت سیمان صادراتی داشت.

نعمت زاده در ادامه با اشاره به مشکلات خاص صنایع سیمان کیاسر، گفت: وضعیت جاده ترانزیت سیمان کیاسر به بازارهای هدف چندان مناسب نیست و به نظر می رسد تعیین کارگروه های مشخص برای بررسی و رفع این مشکل در اسرع وقت بسیار ضروری است.
همچنین در ادامه مهندس بهجت، مدیر عامل شرکت سیمان کیاسر با اشاره به لزوم رعایت استانداردهای زیست محیطی در این پروژه، گفت: ما در این پروژه و سایر شرکت های تابعه همواره حفظ محیط زیست و همچنین استفاده از تکنولوژی روز را به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی سرلوحه کار خود قرار داده و سعی کردیم همواره در این راستا حرکت کنیم.

این گزارش می افزاید؛ بهروز زندی، مدیرعامل شرکت سیمان سفید شرق در مراسم افتتاح این پروژه با اشاره به مدت زمان کم به اتمام رساندن آن گفت: پروژه سیمان سفید شرق در کوتاه ترین زمان ممکن و در مدت ۲۷ ماه به صورت کار شبانه روزی بالغ بر ۱۰۰۰ نفر انجام گرفت و زمان اجرای این پروژه باعث حیرت شرکت F.L.Smidth شد که تاکنون بالغ بر ۳۰۰ پروژه سیمان در سرتاسر جهان اجرا و راه اندازی کرده است.
وی افزود: با اجرای این طرح عظیم ملی موجبات اشتغال ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و و بالغ بر ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم را فراهم کرده است.
زندی با اشاره به کیفیت خوب سیمان سفید شرق پیش بینی کرد: این شرکت بتواند سالانه بالغ بر ۱۰۰ هزار تن سیمان سفید به کشورهای مختلف صادر و درآمد ارزی حدود ۱۰ میلیون دلاری برای کشور ایجاد کند.
همچنین این گزارش می افزاید، پیش از این در فروردین ماه سالجاری از پروژه «آهک اسپندار» واقع در آذرشهر تبریز با ظرفیت تولید روزانه ۱۲۰ تن آهک هیدراته و ۱۸۰ تن آهک کلوخه با مشارکت بانک کارآفرین بهره برداری شده است.
گفتنی است، تسهیلات اعطایی بانک کارآفرین در قالب قراردادهای مشارکت مدنی به پروژه سیمان سفید شرق ۴۰درصد، پروژه سیمان کیاسر ۶ درصد و در نهایت پروژه آهک اسپندار ۱/۴۶ درصد از کل هزینه سرمایه¬گذاری طرح های مذکور بوده است.
شایان ذکر است ، بانک کارآفرین در پی اجرای برنامه های خود در حمایت از تولید کنندگان و حضور در بخش صنعت و خودکفایی کشور همواره فعال بوده است .