جامع نیوز: مدیر عامل شرکت بین المللی پدیده مبتکران تجارات اعلام کرد: برای اولین بار در کشور تولید دفترچه های ایرانی مکانیکال در این شرکت آغاز شد. به گزارش جامع نیوز: مدیر عامل شرکت بین المللی پدیده مبتکران تجارات اعلام کرد: برای اولین بار در کشور تولید دفترچه های ایرانی مکانیکال در این شرکت آغاز […]

جامع نیوز: مدیر عامل شرکت بین المللی پدیده مبتکران تجارات اعلام کرد: برای اولین بار در کشور تولید دفترچه های ایرانی مکانیکال در این شرکت آغاز شد.

به گزارش جامع نیوز: مدیر عامل شرکت بین المللی پدیده مبتکران تجارات اعلام کرد: برای اولین بار در کشور تولید دفترچه های ایرانی مکانیکال در این شرکت آغاز شد.

نعیم اصغری با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: هدف از تولید این دفترچه ها که با تلاش کارشناسان داخلی صورت گرفته تولید و عرضه کاغذ ایرانی با محور سلامت مصرف کنندگان ، ترغیب تولید کنندگان و فعالان اقتصادی به تولید کالای با کیفیت ایرانی و همچنین ترویج فرهنگ مصرف این محصول در جامعه است.

تولید ۵۰ میلیون جلد دفترچه مکانیکال

وی گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته امسال ۵۰ میلیون جلد از این دفترچه در کشور تولید و بزودی روانه بازار خواهد شد.

نعیم اصغری در ادامه به تفاوت دفترچه های تولید شده با کاغذ مکانیکال و کاغذ های سفید موجود در بازار اشاره کرد و گفت: رفلکس نور کاغذ های مکانیکال ۳۵ درصد کمتر از کاغذ ها سفید است بنابراین استفاده از این کاغذها در دفاتر و کتاب های درسی آسیب کمتری به چشم وارد می کند.

وی می گوید: استفاده از این کاغذ از نظر اقتصادی و مسایل زیست محیطی نیز مقرون به صرفه است. به گفته وی برای تولید یک کیلو کاغذ سفید باید از ۳ کیلیو چوب استفاده کرد اما از هر یک و نیم کیلو چوب یک کیلو کاغذ مکانیکال بدست می آید.

عرضه دفترچه های مکانیکال ۴۰ درصد ارزانتر از دفترچه های سفید

مدیر عامل شرکت بین المللی پدیده مبتکران تجارات در ادامه به نرخ پایین این دفاتر اشاره کرد و گفت: علی رغم امتیازات ویژه دفترچه های تولیدی این شرکت برای سلامت انسان ، بهای آن نیز ۴۰ درصد ارزانتر از دفترچه های تولیدی با کاغذ سفید است.

به گفته وی نیاز کشور به دفترچه در حال حاضر سالانه حدود ۲۵۰ میلیون جلد می باشد. وی می گوید: در حال حاضر با توجه به اهمیت موضوع ، برای چاپ کتب درسی برخی از مقاطع تحصیلی نیز از کاغذ های مکانیکال استفاده می شود.

وی افزود: عرضه دفاتر تولید شده با کاغذ مکانیکال از دوشنبه هفته آینده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور آغاز می‌شود و حداکثر قیمت دفترچه صد برگ با این کاغذ ۱۶۸۰ تومان خواهد بود، در حالی که قیمت نوع خارجی آن در بازار ۲۵۰۰ تا ۲۷۰۰ تومان است.

افتتاح مدرن ترین خط تولید و بسته بندی کاغذ

نعیم اصغری در ادامه از افتتاح مدرن ترین خط تولید و بسته بندی کاغذ در کشور خبر داد. وی اظهار داشت: برای راه اندازی این خط جدید که محصول مشترک کشور های آلمان ، ایتالیا و چین است حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار هزینه شده است.

وی افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مدرن ترین خط تولید و بسته بندی کاغذ کشور تا ۳ ماه آبنده به بهره بردای می رسد.