جامع نیوز:پروژه بازسازی اصلاح سیستم تصفیه غبارکنورتورهای فولادسازی ذوب آهن اصفهان پس از مطالعه وامکان سنجی با شناسائی سازندگان معتبر وطی فرآیند انتخاب پیمانکار فعال گردید. به گزارش جامع نیوزمهندس نصر مدیر ارشد مهندسی این شرکت ضمن بیان این خبر گفت :‌ درابتدا با برگزاری جلسات هماهنگی بین بخشهای مرتبط ارائه گزارش از بازدیدها ی […]

جامع نیوز:پروژه بازسازی اصلاح سیستم تصفیه غبارکنورتورهای فولادسازی ذوب آهن اصفهان پس از مطالعه وامکان سنجی با شناسائی سازندگان معتبر وطی فرآیند انتخاب پیمانکار فعال گردید.

به گزارش جامع نیوزمهندس نصر مدیر ارشد مهندسی این شرکت ضمن بیان این خبر گفت :‌ درابتدا با برگزاری جلسات هماهنگی بین بخشهای مرتبط ارائه گزارش از بازدیدها ی موارد مشابه ٬ تجارب شرکتهای سازنده ٬ مجری وکارشناسان خبره فرآیند مناقصه برگزارگردیدکه پس از طی مراحل مختلف درنهایت شرکت مرات پولاد و شرکت اوشاتزآلمانOschatz برنده مناقصه شدند

وی افزود : قرارداد غبارگیر کنورتور با کنسرسیوم آلمانی- ایرانی نهایتا”درتاریخ ۱۴/۵/۹۳ مبادله شدومقدمات شروع عملیات اجرائی پروژه با مبادله قرارداد وارائه تضامین آغاز گردیدو همینطور با برگزاری جلسات فنی با حضور نمایندگان پیمانکار(داخلی وخارجی) درحال پیگیری می باشد.

مدیر ارشد مهندسی ذوب آهن اصفهان یاد آور شد :‌ با اجرای این پروژه که بترتیب برای ۳ کنورتور انجام خواهدشد ، بنحوی برنامه ریزی شده که پس ازپیاده سازی آن غباراین سیستم ها حتی کمتراز استانداردهای زیست محیطی خواهدشد.

گفتنی است ذوب آهن اصفهان که درطول تاریخ اولویت اول آن حفظ و بهبودمحیط زیست بوده و هست ، حفاظت از محیط زیست را به عنوان یکی از ارکان توسعه پایدار می شناسد ومدیریت به همراه پرسنل سخت کوش این مجتمع عظیم عمیقاً به این واقعیّت معتقدندکه بدون حفظ محیط زیست، توسعه هر صنعتی توسعه تک‌بُعدی و ناپایدار خواهد بودومنجر به شکست خواهدشد. لذا این شرکت تلاش‌های بسیاری برای کاهش و کنترل انتشار آلاینده‌های مختلف در منطقه انجام داده و نکته اساسی و مهم این تلاش‌ها و برنامه‌ها این است که در اغلب پروژه ها تهدیدها را به فرصتها تبدیل نموده و همواره پروژه های زیست محیطی جزء مهمترین طرحهای ذوب آهن اصفهان بوده است . ذوب آهن درادامه این روند مستمر ، پروژه فوق الذکر را با هزینه میلیاردی در راستای تحقق محیطی پاک کلید زده و طبق روال گذشته درزمینه حفظ این میراث گرانبهای نسل آینده بشریت سرمایه گذاری می کند.