جامع نیوز:ایوان باب المراد حرم مطهر امامین جوادین در کاظمین با حضور نخست وزیر عراق و رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات پرده برداری شد به گزارش جامع نیوز، در این مراسم که علاوه بر حیدر العبادی و حسن پلارک ، تولیت حرم ، مقامات و مسئولان ایرانی و عراقی و اعضای ستاد کاظمین و انبوه […]

جامع نیوز:ایوان باب المراد حرم مطهر امامین جوادین در کاظمین با حضور نخست وزیر عراق و رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات پرده برداری شد

به گزارش جامع نیوز، در این مراسم که علاوه بر حیدر العبادی و حسن پلارک ، تولیت حرم ، مقامات و مسئولان ایرانی و عراقی و اعضای ستاد کاظمین و انبوه زائران حضور داشتند؛ اولین ایوان از سه ایوان طرح طاها پرده برداری شد.

در این آیین که با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت و همراهی حاضرین آغاز شد نخست وزیر عراق و جمال دباغ تولیت حرم مطهر از زحمات و تلاشهای ستاد بازسازی عتبات عالیات و هنرمندان همکار این ستاد در بازسازی این ایوان تاریخی تقدیر و تشکر نمودند.

ایشان ابراز امیدواری کردند سایر طرحهای در دست اقدام نیز به زودی به بهره برداری برسد و زائران از آنها منتفع شوند.

در ادامه مراسم پرده برداری از ایوان بدست حیدرالعبادی انجام شد و حسن پلارک در سخنانی به تشریح ویژگیها و اقدامات صورت گرفته برای بازسازی آن پرداخت.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات همچنین پروژه های در دست اجرا و اجراشده در کاظمین، نجف، کربلا و سامرا را برای نخست وزیر و حاضران در جلسه تشریح کرد.

لازم به ذکر است که ایوان باب المراد با ۱۰ متر ارتفاع و ۸ متر دهنه ورودی دارای ۳ کتیبه عهد ناصری و ۱۴ کتیبه اسماء اهل بیت مجموعاً شامل ۶۰۰۰ خشت مطلا است که کار بازسازی آن از سال گذشته آغاز شده بود.

گفتنی است در طرح طاها پس از ایوان باب المراد، ایوانهای باب القریش و باب القبله و چهار گلدسته حرم مطهر بازسازی خواهند شد.