جامع نیوز:روز چهارشنبه ۱۶ مهر ۹۳ برابر با ۷ اکتبر ۲۰۱۴ گنبد مینا، آسمان نمای بزرگ تهران در تپه های عباس آباد افتتاح شد. به گزارش جامع نیوزدر مراسم افتتاحییه بزرگترین آسمان نمای خاورمیانه، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، تعدادی از اعضای شورای شهر تهران، تعدادی از اساتید نجوم دانشگاه تهران حضور داشتند. به گفته شهردار […]

جامع نیوز:روز چهارشنبه ۱۶ مهر ۹۳ برابر با ۷ اکتبر ۲۰۱۴ گنبد مینا، آسمان نمای بزرگ تهران در تپه های عباس آباد افتتاح شد.

به گزارش جامع نیوزدر مراسم افتتاحییه بزرگترین آسمان نمای خاورمیانه، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، تعدادی از اعضای شورای شهر تهران، تعدادی از اساتید نجوم دانشگاه تهران حضور داشتند.

به گفته شهردار تهران این مجموعه محلی برای حضور کودکان و کهنسالان و از دانشگاهیان تا افراد عادی جامعه خواهد بود.

در این مجموعه آخرین پیشرفت های علم نجوم و دستاوردهای کشورمان در عرصه هوا و فضا به نمایش گذاشته خواهد شد. این مجموعه صبح ها در اختیار مراکز دانشگاهی و آموزشی با تخفیفات ویژه و بعدازظهرها برای استفاده عموم خواهد بود.

گنبد مینا یا آسمان نما در فضایی به وسعت هزار و ۸۰۰ مترمربع در دو بخش گالری و سالن نمایش به ظرفیت ۱۵۰ نفر احداث شده است. این آسمان نما در مدت سه سال ساخته شد.

افتتاح این مجموعه با استقبال رسانه ها همراه شد و روزنامه همشهری این اتفاق را به عنوان عکس یک در صفحه نخست خود انتخاب کرد.

در ساخت این مجموعه از سیستم های تهویه مطبوع صنعتی ال جی – سری مولتی وی – استفاده شده است که مجهز به کنترلرهای مرکزی AC Smart ال جی نیز می باشند. نکته چلب توچه آنکه، دستگاه های تهویه فضای عمومی گنبد برای اولین بار در دنیا، به صورت معلق و درون محفظه های کروی شکل نصب شده اند که یاد آور سیاراتی می باشند که بر روی مدار های خود در حال گردش هستند. علاوه بر آن تهویه سالن نمایش مجموعه نیز توسط هوا ساز متصل به مولتی وی ال جی انچام می پذیرد.