جامع نیوز:همزمان با روز ملی صادرات طی آئین ویژه ای که با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و وزرای صنعت ، معدن وتجارت و نیرو وتعدادی از مقامات بخش های دولتی و خصوصی حوزه صادرات درمحل سالن اجلاس سران تهران برگزار شد ، ذوب آهن اصفهان برای اولین بار در کشور به عنوان […]

جامع نیوز:همزمان با روز ملی صادرات طی آئین ویژه ای که با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و وزرای صنعت ، معدن وتجارت و نیرو وتعدادی از مقامات بخش های دولتی و خصوصی حوزه صادرات درمحل سالن اجلاس سران تهران برگزار شد ، ذوب آهن اصفهان برای اولین بار در کشور به عنوان صادرکننده ممتاز در سال ۹۳ ، بالاترین نشان صادراتی را دریافت نمود. لوح سپاس و تندیس ویژه این موفقیت بزرگ توسط معاون اول رییس جمهور به دکتر سعد محمدی مدیر عامل این شرکت اهداء گردید.

ذوب آهن اصفهان تاکنون پنج بار در سالهای ۱۳۸۰ – ۱۳۸۵ -۱۳۸۸ -۱۳۹۱- ۱۳۹۲صادرکننده نمونه ملی کشور شده است.

دکتر سعد محمدی در حاشیه برگزاری این آئین پس از دریافت لوح سپاس و تندیس ویژه در مصاحبه با خبرنگار ما ، کسب این موفقیت بسیار ارزشمند را به کلیه همکاران سخت کوش ذوب آهن تبریک گفت واظهار امیدواری نمود: با همت وهمدلی کلیه کارکنان شرکت ، شرایطی فراهم شود که در سالهای بعد از لحاظ تناژ و ریال وهمچنین تنوع محصول ، حرکت به سمت رشد وتعالی ذوب آهن وحضور موثر در عرصه های رقابتی و بین المللی بیشتر فراهم شود .

وی یکی از راهکارهای مهم برای خروج از رکود فروش را ایجاد بازارهای صادراتی جدید ذکر نمود وگفت : این مهم با همت همه کارکنان شریف وزحمت کش ذوب آهن عملیاتی می شود و در همین راستا در سال آتی برنامه ای داریم که بتوانیم علاوه بر تولید محصولات صادراتی با استانداردهای BS وبا ایجاد تنوع محصول ( تولید ریل وتیر آهن های بال پهن) ، یک رویکرد جدید و ارزشمند را برای صادرات فراهم نماییم .

وی گفت : ایجاد بازارهای جدید، شرایط سود دهی و توسعه متناسب ذوب آهن را به همراه دارد و شناساندن محصولات جدید ذوب آهن در خارج از کشور ما را در توسعه سرمایه گزاری و ارتقای دانش فنی و ایجاد ارتباط با فولادسازان بزرگ دنیا هدایت می کند .

دکتر سعد محمدی تصریح نمود : توسعه ذوب آهن اصفهان زمانی امکان پذیر است که ما جایگاه فروش محصولاتمان را ارتقاء دهیم و زمینه های لازم را برای سرمایه گزاری خط جدید ۲ میلیون تن ( طرح شهید کاظمی ) فراهم نماییم .

وی میزان صادرات سال گذشته این شرکت را بیش از ۵۲۰ هزار تن به ارزش ۵/۱۱ میلیون دلار به کشورهای هدف ذکر نمود وگفت : امید است با اجرایی شدن برنامه های ذوب آهن طی مدت مورد نظر، بتوانیم تا ۵ سال آینده ارزش میزان صادرات را به یک میلیارد دلار افزایش دهیم .

وی رسالت اولیه ذوب آهن در تولید محصولات فولادی را اشباع بازارهای داخلی ذکر نمود وگفت : با افزایش تولید ضمن اشباع نیازهای داخلی ، حوزه های صادراتی نیز گسترش می یابد .

همچنین بهزاد کرمی مدیر بازاریابی وفروش خارجی ذوب آهن اصفهان نیز با تبریک این رویداد مهم ملی به تمامی کارکنان وهمکاران ، عوامل اصلی در برگزیده شده ذوب آهن بعنوان صادرکننده ممتاز را بشرح ذیل عنوان نمود :

کسب ۵ مرتبه صادرکننده نمونه ملی ، تداوم رشد صادرات شرکت در طی سه سال اخیر ، افزایش تعداد بازارهای هدف صادراتی ، صادرات محصولات فولادی با ارزش افزوده بالاتر ، تنوع در روش های پرداخت ، حفظ کیفیت برتر محصولات، همکاری نزدیک با موسسات مالی واعتباری نظیر صندوق ضمانت صادرات ایران ،

ثبت جهانی برند و لوگوی ذوب آهن اصفهان (ZOBESCO ،ESCO ) ، حضور موفق و پر رنگ در همایش ها وسمینارهای تخصصی بین المللی وایراد سخنرانی ، استفاده بهینه ازقوانین مرتبط بر واردات و صادرات کالا بویژه در مبحث استرداد حقوق ورودی ورفع تعهد از پروانه های کالاهای وارداتی از محل صادرات .