جامع نیوز:شایعات قطع همکاری ایران و پاکستان در پروژه خط لوله گازی صحت ندارد و دو کشور به¬رغم اختلاف¬نظرها در این زمینه، همکاری¬های نزدیکی را برای به سرانجام رساندن این پروژه در دستور کار خود دارند. وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران شایعات منتشر شده در برخی خبرگزاری¬ها را مبنی بر قطع همکاری ایران با دولت […]

جامع نیوز:شایعات قطع همکاری ایران و پاکستان در پروژه خط لوله گازی صحت ندارد و دو کشور به¬رغم اختلاف¬نظرها در این زمینه، همکاری¬های نزدیکی را برای به سرانجام رساندن این پروژه در دستور کار خود دارند.
وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران شایعات منتشر شده در برخی خبرگزاری¬ها را مبنی بر قطع همکاری ایران با دولت پاکستان در اجرای پروژه خط لوله گازی (IP) به شدت تکذیب کرد.
بر اساس گزارش اداره¬کل روابط عمومی وزارت نفت با توجه به آن که همکاری¬های نزدیکی میان وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران و وزارت نفت و منابع طبیعی پاکستان برای به سرانجام رساندن این خط لوله وجود دارد، انتشار هر گونه خبری در مورد فسخ این قرارداد کذب محض است.
وزارت نفت تاکید کرده به رغم وجود پاره¬ای مشکلات و اختلاف¬نظرها درخصوص چگونگی اجرای پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان، هیچ یک از دو کشور تمایلی به فسخ یک جانبه قرارداد ندارند.
بنا بر این گزارش، سفر هیات بلند پایه پاکستانی که بنا به درخواست این کشور برای مذاکره درخصوص تسریع فرآیند اجرایی شدن خط لوله گازی در آینده نزدیک انجام می¬شود، همچنین استقبال وزارت نفت از انجام این سفر، گواهی بطلان تمامی شایعات در این زمینه است.