جامع نیوز:نمایشگاه تخصصی کره‌ جنوبی، صبح دیروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، با حضور تعدادی از مسئولان دو کشور افتتاح شد. در این مراسم ولی‌الله افخمی رییس سازمان توسعه تجارت، سونگ وونگ یئوب سفیر کره جنوبی در ایران، هونگ تانگ هی مدیر اتحادیه واردکنندگان کره جنوبی، علی‌اکبر فرجی معاون اتاق بازرگانی ایران، یانگ هو […]

جامع نیوز:نمایشگاه تخصصی کره‌ جنوبی، صبح دیروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، با حضور تعدادی از مسئولان دو کشور افتتاح شد. در این مراسم ولی‌الله افخمی رییس سازمان توسعه تجارت، سونگ وونگ یئوب سفیر کره جنوبی در ایران، هونگ تانگ هی مدیر اتحادیه واردکنندگان کره جنوبی، علی‌اکبر فرجی معاون اتاق بازرگانی ایران، یانگ هو رییس برگزاری نمایشگاه از سفارت کره و جمعی از مدیران شرکت‌های کره‌ای فعال در ایران از جمله سامسونگ حضور داشتند.

به گزارش جامع نیوزدر ابتدای این مراسم یانگ هو با اشاره به نامگذاری خیابان‌هایی به نام پایتخت‌های دو کشور به عنوان نشانه گسترش روابط، گفت: «خیابان تهران در کشور کره، به یک مرکز تجاری تبدیل شده که نمادی از رشد و پیشرفت دو کشور است. ایران در صدد مدرن کردن کشور خود است و ما به دنبال منابع انرژی هستیم. این یعنی دو کشور مکمل یکدیگر هستند و این نمایشگاه فرصت خوبی برای افزایش مراودات بین دو کشور است.»

ولی‌الله افخمی نیز در پیامی که به مناسبت بازگشایی مراسم خوانده شد، گفت: «این نمایشگاه پتانسیل کره جنوبی را برای فعالان بازار و تجار ایرانی آشکار می‌کند. کشور کره، محصولات پیشرفته‌ای تولید می‌کند و این نمایشگاه فرصت خوبی برای کسانی که به دنبال مدرن سازی ایران هستند، فراهم می‌کند.»

در ادامه سونگ وونگ یئوب سفیر کره در ایران، طی سخنانی به قدمت دو هزار ساله روابط دو کشور از طریق جاده ابریشم اشاره کرد و گفت: «روابط ایران و کره، صرفاً تجاری نیست بلکه جنبه‌های هنری و فرهنگی نیز دارد. متاسفأنه این روابط اخیرا کم شده که امیدواریم با توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵، شاهد بهبود روابط باشیم. وونگ همچنین از حضور شرکت‌هایی چون سامسونگ و ال‌جی در این نمایشگاه ابراز خرسندی کرد و گفت که سفارت کره، از هیچ حمایتی برای گسترش فعالیت‌های تجاری دریغ نمی‌کند.»

علی اکبر فرجی به عنوان آخرین سخنران این افتتاحیه، به سابقه روابط دوستانه دو کشور اشاره کرد و گفت: در مقطع فعلی حجم مبادلات ایران و کره، بالا نیست که این مسئله جای تأسف دارد. فرجی همچنین با تأکید بر سیاست‌های دولت حسن روحانی در گسترش روابط با همه کشور‌ها، افزود: «ما اعلام آمادگی می‌کنیم که جاده‌ای دو طرفه برای گسترش همکاری‌های طولانی مدت در زمینه‌های مختلف تجاری بسازیم، نمایندگان تجاری کره را بپذیریم و نمایندگان خود را به این کشور اعزام کنیم.»

در حاشیه این مراسم حاضران به بازدید از غرفه‌های مختلف پرداختند. در جریان بازدید یانگ هو و رئیس سازمان توسعه تجارت از غرفه سامسونگ، سانگ ون جونگ رییس بخش تلفن همراه سامسونگ در ایران با ارائه خلاصه‌ای از فعالیت‌های این شرکت گفت: «ما در ایران در زمینه‌های مختلفی از جمله لوازم صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم خانگی فعالیت می‌کنیم. در ایران نیز خط تولید احداث کرده‌ایم تا در اشتغال‌زایی مشارکت داشته باشیم. اما نقش ما تنها در تولید محصولات محدود نمی‌شود و پروژه‌های مسئولیت اجتماعی ما از جمله کتابخانه‌های گویا و تجهیز مدارس به کلاس‌های هوشمند نیز با موفقیت در حال پیگیری و اجرا است.»

نمایشگاه تخصصی کره جنوبی در ایران، تا هفتم آبان ماه در سالن هفت محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بر پا است. در این نمایشگاه، ۵۷ شرکت کره‌ای در زمینه‌های مختلف از جمله لوازم الکترونیک، لوازم خانگی، ظروف آشپزخانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک و تجهیزات صنعتی حضور دارند.