جامع نیوز:در شهرهای بزرگ، خانواده‌ها خرید کردن ماهانه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا به اصطلاح هایپرمارکت‌ها را به خریدهای روزانه ترجیح می‌دهند. در دسترس بودن بیشتر اقلام مصرفی روزانه، تنوع برند‌ها و البته قیمت مناسب، خانواده‌ها را به این سمت سوق می‌دهد. تعداد فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میزان فروش آنها هم مهر تاییدی بر این مسئله است. […]

جامع نیوز:در شهرهای بزرگ، خانواده‌ها خرید کردن ماهانه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا به اصطلاح هایپرمارکت‌ها را به خریدهای روزانه ترجیح می‌دهند. در دسترس بودن بیشتر اقلام مصرفی روزانه، تنوع برند‌ها و البته قیمت مناسب، خانواده‌ها را به این سمت سوق می‌دهد. تعداد فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میزان فروش آنها هم مهر تاییدی بر این مسئله است. به گفته مدیرعامل فروشگاه شهروند، روزانه ۱۴۰ هزار نفر از این فروشگاه‌ها خرید می‌کنند که این عدد در طول سال مجموعاً به عدد تقریبی ۵۰ میلیون نفر می‌رسد. عددی که نشان‌دهنده ترجیح مردم به خریدهای کلی است.

این خرید‌ها که یک یا دو بار در ماه و به طور عمده انجام می‌شوند، کار خانواده‌ها را راحت می‌کنند و به صرفه‌تر هستند؛ اما به علت حجم بالای اقلام خریداری شده، خانواده‌ها را برای چیدن و نگهداری آنها، تا حدودی به دردسر می‌اندازند. خصوصاً که بخش زیادی از آنها باید در یخچال نگهداری شوند.

جای دادن اقلام خریداری شده در یخچال، از مشکلاتی است که بسیاری از خانواده‌ها آن را تجربه کرده‌اند. نتایج یک بررسی در اروپا نشان می‌دهد که ۲۳ درصد مردم از کمبود فضای یخچال هنگام خرید، نگرانی دارند.

شرکت سامسونگ برای رفع این مشکل، ابتکار جدیدی در طراحی محصول جدیدش به خرج داده و آن را با آگاهی از مسائل و نیازهایی که مصرف‌کنندگان در زندگی شهری با آن روبرو هستند، طراحی کرده است. یخچال شوکیس Food Showcase Refrigerator، با داشتن سه فضای جداگانه، به نسبت یخچال‌های ساید بای ساید قبلی، ۲۰ تا ۳۰ درصد فضای بیشتری در اختیار قرار می‌دهد. فضایی که باعث می‌شود مصرف‌کنندگان با خیال راحت به خرید مایحتاج خود بپردازند و نگران کمبود جا برای نگهداری آنها نباشند. همچنین وجود منفذهای سرمایشی در نقاط مختلف یخچال شوکیس، این امکان را فراهم می‌کند تا سانت به سانت از آن دارای دمای یکسان و خنکای مناسب باشد. به این ترتیب کاربران مطمئن خواهند بود که مواد غذایی در هر کجای یخچال که قرار داده شوند، در طول مدت نگهداری، سالم باقی خواهند ماند.

یخچال شوکیس با طراحی منحصر به فرد، امکان مرتب کردن و چیدن محتویات داخل یخچال را به بهترین نحو فراهم می‌کند. به طوری که هیچ فضای مرده‌ای داخل یخچال باقی نماند. طراحی‌ای که موجب می‌شود نه تنها دیگر یخچال از محصولات مختلف لبریز نشود بلکه دسترسی به آنها نیز در کمترین زمان ممکن باشد. همچنین سیستم تعبیه شده در این یخچال باعث شده تا سرمایش از نظر دمایی، شش برابر بهتر از یخچال‌های ساید بای ساید معمولی انجام بگیرد.

یخچال شوکیس سامسونگ، محصول مبتکرانه‌ای است که با تعریف سه فضای جداگانه پخت و پز، خانواده و کودکان، امکان شکل جدیدی از چینش مواد غذایی را در یخچال فراهم می‌کند. فضای داخلی یخچال مکان مناسبی برای نگهداری مواد فاسد شونده است و درِ جلویی، فضایی را برای نگهداری و دسترسی سریع‌تر به مواد غذایی پرمصرف در اختیار قرار می‌دهد. به این ترتیب نه تنها مواد غذایی خریداری شده به شکلی صحیح‌تر داخل یخچال قرار می‌گیرند، بلکه از باز و بسته شدن زیاد در نیز جلوگیری شده و مانع از هدر رفتن انرژی یخچال می‌شود./