جامع نیوز: مدیرعامل بانک سپه با اشاره به استراتژی این بانک در کمک به اشتغال و فعالیتهای مولد کشور گفت: آماده ایم تا با بهره گیری از استعدادها و تواناییهای استانها آنها را در راه رشد و توسعه استان و اقتصاد کشور به کار گیریم. به گزارش جامع نیوز، سیدکامل تقوی نژاد در دیدار با […]

جامع نیوز: مدیرعامل بانک سپه با اشاره به استراتژی این بانک در کمک به اشتغال و فعالیتهای مولد کشور گفت: آماده ایم تا با بهره گیری از استعدادها و تواناییهای استانها آنها را در راه رشد و توسعه استان و اقتصاد کشور به کار گیریم.
به گزارش جامع نیوز، سیدکامل تقوی نژاد در دیدار با آیت الله محمدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان، ضمن اشاره به سابقه فعالیت ۹۰ ساله این بانک گفت: تلاش بانک سپه مشارکت در تولید و بهره گیری از توان هر استان در ارتباط با تولید است.
وی با بیان اینکه مأموریتهای خطیری همچون طرح خرید تضمینی گندم به بانک سپه سپرده می شود گفت: این بانک به عنوان یک بانک تجاری علاوه بر حضور غیر مستقیم دارای حضور مستقیم در عرصه های مختلف اقتصادی از این جمله تولید ۴۰ درصد فولاد ، ۷۰درصد سنگ آهن و ۴۰ درصد سیمان کشور است.
رئیس هیأت مدیره بانک سپه با اشاره به بدهی ۳هزار میلیارد تومانی دولت به این بانک و نیز با اشاره به مطالبات غیرجاری که اکنون بانکها با آن مواجه هستند گفت: بانک سپه در ارتباط با واحدهایی که به دلیل مشکلات اقتصادی قادر به بازپرداخت بدهی خود نیستند، تلاش کرده تا با اقساط مجدد، ارائه مشاوره مالی و.. زمینه فعالیت مجدد آنها را مهیا سازد.
تقوی نژاد گفت: عمده بدهیهای بانک سپه مربوط به سالهای ۸۳ تا ۸۷ است.

* ثروت مانند خون در بدن باید در جامعه گردش کند
حضرت آیت الله محمدی نماینده ولی فقیه وامام جمعه شهرستان همدان نیز با اشاره به اهمیت معاش و تغذیه سالم در زندگی، توجه به معاش مردم را یک امر جدی و مهم در اسلام برشمرد و در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت توزیع برابر ثروت در جامعه اشاره کرد و ثروت را در جامعه مانند خون در بدن عنوان کرد.
وی افزود: ثروت همان حکم خون در جامعه را دارد. چنانچه ثروت در جامعه گردش کند، مشکلات همه رفع می شود و چنانچه این ثروت در جایی انباشته شود، نتیجه آن مرگ عده ای ناشی از فزونی ثروت و مرگ عده ای ناشی از فقر است.
آیت الله محمدی با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: تمرکز فعلی در اقتصاد مقاومتی، تمرکز بر تولید است. اکنون آنچه نیازمند توجه است ، توجه به امر نگهداری ثروت ملی است. ما آنچه را داریم درست مصرف نمی کنیم و در برخی مواقع با مصرف بیش از حد روبرو هستیم. آن ثروتی که به سختی تولید می شود به صورت نادرست صرف می شود. در جامعه روش هزینه کردن ثروت به کسی آموزش داده نمی شود، در حالی که در این حوزه نیازمند آموزشهای لازم هستیم.
وی افزود: در کنار تولید ثروت، ما نیازمند رشته ای در دانشگاهها به نام «نگهداری و مدیریت ثروت» هستیم.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان با انتقاد به رقابت ناسالم بانکی در اعطای سودهای بالاتر از نرخ اعلامی بانک مرکزی و برخی رانتها در پرداخت تسهیلات بانکی گفت: بانکها باید در اعطای تسهیلات به مردم، مبتنی بر یک شناخت صحیح اقدام کنند تا این منابع بازگشت داشته باشد و گردش لازم در این حوزه ایجاد شود و مشکلات مردم حل شود.
وی تأکید کرد: در یک کلام معتقدم اقتصاد مقاومتی جلوگیری از صرف بیهوده ثروت و نگهداری و مدیریت آن است.