جامع نیوز:معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به همراه مدیرعامل برج میلاد تهران شب گذشته با تعدادی از بازیگران و هنرمندان دیدار و گفتگو کرد که در این دیدار حجت الاسلام امروی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از راه اندازی ارکستر فیلارمونیک انقلاب اسلامی در تهران خبر داد . به گزارش جامع نیوزاز […]

جامع نیوز:معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به همراه مدیرعامل برج میلاد تهران شب گذشته با تعدادی از بازیگران و هنرمندان دیدار و گفتگو کرد که در این دیدار حجت الاسلام امروی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از راه اندازی ارکستر فیلارمونیک انقلاب اسلامی در تهران خبر داد .

به گزارش جامع نیوزاز برج میلاد تهران، در این دیدار هنرمندانی چون رضا بنفشه خواه، سید ضیاءالدین دری، محمودپاک نیت، داریوش کاردان، نرگس آبیار، سید جواد هاشمی، سید کاظم احمدزاده، ایرج نوذری، فاطمه گودرزی، فریبا کوثری، مهوش صبرکن، روزیتا غفاری، میرطاهر مظلومی، دانیال حکیمی، پویا امینی، امید زندگانی، عمار تفتی، علی لهراسبی، نفیسه روشن، بیوک میرزایی، آتش تقی پور، ولی الله مومنی و … در برج میلاد تهران دیدار کرد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران طی سخنانی با اشاره به نقش جامعه هنری بویژه فیلمنامه نویسان،کارگردانان و بازیگران در فرهنگ سازی و آموزش به مردم، اظهار داشت: امروز رویکرد ما در معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بر سه حوزه سبک زندگی، هویت ملی، محله ای، دینی و انقلابی و مدیریت تغییرات فرهنگی استوار شده و ماموریت های ما نیز در زمینه تعریف شده است. بنابراین در این راستا باید گام برداریم.

وی کاهش آسیب های شهری در حوزه اجتماعی و فرهنگی را جزو ماموریت های اصلی معاونت اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرد و افزود: کشف استعدادهای مردمی در محله های پایتخت، حمایت از این توانمندها و برقراری ارتباط بین شهروندان محلات با برنامه های فرهنگی بر عهده ماست و بناداریم در پیکره شهرداری از نعمت حضور هنرمندان و تخصص آنان برای انجام ماموریت های فرهنگی شهرداری تهران بهره بگیریم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: عرصه هنر بویژه حوزه فیلم، تئاتر، سینما می تواند نقش اثرگذاری در ارتقای فرهنگ ترافیکی شهروندان ( ترویج طرح خط سفید) و همچنین ارائه آموزش های شهروندی به مردم برای تفکیک زباله از مبدا و تحقق شعار “آسمان آبی، زمین پاک”، ایفا کند.

وی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح «خط سفید» گفت: تاکید کرد: شهرداری تهران با راه اندازی کمپین خط سفید قصد دارد برای حل مشکل ترافیک شهر فرهنگ سازی کند. اگر شهروندان با رعایت الگوی صحیح رعایت قوانین و مقررات ترافیکی و در خط سفید حرکت کنند بخش قابل ملاحظه ای از بار ترافیکی پایتخت کاسته می شود و اهالی هنر نیز می توانند با پرداختن به آن در ترویج این فرهنگ تاثیر قابل توجهی داشته باشند.

امرودی با اشاره به تجربه موفق شهرداری تهران در همکاری با دولت در نوروز و تابستان برای اجرای برنامه های فرهنگی و گردشگری افزود: ایران طلا و مردمش گنج هستند اما باید بدانیم سرمایه ها مدیریت می خواهند و وظیفه شهرداری هدایت، کنترل و نظارت است.

امرودی با بیان اینکه هدف شهرداری تهران فراهم کردن شهری است که در آن موجبات تعالی، آموزش، خلاقیت، کسب حلال، عبادت و غنی و پربارکردن اوقات فراغت شهروندان فراهم باشد، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه اکنون با تغییر رویکرد شهرداری برای تبدیل از سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی زمینه بسیاری از تحولات در شهر تهران را فراهم آورده است. امروز در پایتخت اهداف فرهنگی تعیین می شود و برای تحقق آن پیوست عمرانی تعریف می شود.این دیدگاه تحسین برانگیز است و ما بنا داریم شهر را برای انسانها بسازیم نه انسان ها را برای شهر.

وی از راه اندازی ارکستر فیلارمونیک انقلاب اسلامی در تهران خبر داد و گفت: هم اکنون اجرای این طرح دو ساله کلید خورده است که جانمایی زمین و تملک آن در منطقه دو تهران انجام شده و مطالعات آن در حال انجام است که پس از آن کلنگ زنی خواهد شد. ارکستر فیلارمونیک انقلاب اسلامی از رهبران و نوازندگان چیره‌ دست شهر تهران در تیم خود بهره خواهد برد.

امرودی در پایان سخنان خود پیشنهاد راه اندازی تور ویژه گردشگری پابتخت برای هنرمندان تهرانی به منظور آگاه سازی آنان از وضعیت پیشرفت تهران و ظرفیت ها و امکانات موجود آن بویژه در عرصه فرهنگ و هنر و همچنین لزوم برگزاری نشست تخصصی هنرمندان با مدیران شهرداری برای همکاری با یکدیگر در زمینه های یاد شده را مطرح کرد.

گفتنی است: در این نشست هنرمندان حاضر دغدغه های خودرا در زمینه های مختلف فرهنگی،هنری و آسیب های اجتماعی مطرح کردند و خواستار همراهی وهمکاری با شهرداری تهران در جهت رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی پایتخت شدند.

با اتمام این نشست هنرمندان از بخش های مختلف برج میلاد تهران بازدید به عمل آوردند