جامع نیوز: شهرداری تهران پس از برگزاری مسابقهٔ نوروزی «مهمان طهران»، حالا به سراغ پاییز و چنارهای تهران رفته تا در قالب مسابقه عکس و فیلم موبایلی «تهران، شهر چنارها» نگاه مردم به پاییز تهران را از قاب دوربین موبایل ثبت نماید. این مسابقه، این بار هم بر بستر شبکه‌های اجتماعی طرّاحی شده و با […]

جامع نیوز: شهرداری تهران پس از برگزاری مسابقهٔ نوروزی «مهمان طهران»، حالا به سراغ پاییز و چنارهای تهران رفته تا در قالب مسابقه عکس و فیلم موبایلی «تهران، شهر چنارها» نگاه مردم به پاییز تهران را از قاب دوربین موبایل ثبت نماید. این مسابقه، این بار هم بر بستر شبکه‌های اجتماعی طرّاحی شده و با همکاری سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، شهرداری منطقه ۱۰ و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می شود.

به گزارش جامع نیوز، جشنواره پاییزه فیلم و عکس تهران با عنوان «شهر چنارها» از ۲۰ آبان تا اول دی‌ماه ۹۳ برگزار می‌شود و تمامی کاربران تلفن همراه بدون هیچ‌گونه محدودیتی و تنها با شرط داشتن گوشی با قابلیت عکاسی و فیلمبرداری می‌توانند در آن شرکت کنند.

داوری در مسابقه‌ی «تهران؛ شهر چنارها» به صورت متمرکز صورت خواهد گرفت و گروهی از کارشناسان حوزه‌های اجتماعی، گردش‌گری و عکّاسی به داوری آثار رسیده خواهند پرداخت. اشاره به این نکته ضروری است که در این مسابقه، نگاه شهرداری به مباحث حرفه‌ای عکاسی معطوف نیست و بیشتر چشم‌انداز مردمی و نگاه مردم به تهران مد نظر قرار دارد.در هرکدام از بخش‌های عکس و فیلم به نفر اوّل سه سکّه، نفر دوّم دو سکّه و نفر سوّم یک سکّه‌ی بهار آزادی دریافت خواهند کرد. به بیست نفر دیگر از صاحبان آثار برگزیده نیز هدایای نفیسی اهدا خواهد شد.

موضوعات مسابقه

موضوع کلی مسابقه «تهران پاییزی» است. امّا شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار تصویری خود را در محورهای طبیعت پاییزی تهران، گردشگری پاییزی تهران، تهران و جاذبه‌های طبیعی، اماکن و جاذبه‌های مذهبی، اماکن و جاذبه‌های سیاحتی، جاذبه‌های فرهنگی و اجتماعی، نقد عملکرد شهرداری تهران در فصل پاییز، تهران و عزاداری سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین (ع) ارسال کنند.

نحوهٔ شرکت در مسابقه

شرکت کنندگان در مسابقه، بایستی آثار خود را برای شرکت در مسابقه با هش‌تگ #شهرچنار در شبکه‌های اجتماعی ارسال کنند. همچنین برای تسهیل ارسال محتوای شرکت‌کنندگانی که در شبکه‌های اجتماعی حضور ندارند، صفحه‌ای اختصاصی در پرتال visit.tehran.ir طرّاحی شده که امکان ارسال آثار از طریق آن هم وجود دارد. همچنین کلیهٔ اخبار، اطلاعیه‌ها و تغییرات احتمالی در طول مسابقه نیز در همین سایت قابل پیگیری است.