جامع نیوز:مدیر عامل بانک شهر در چهارمین کنفرانس ملی مدیریت هزینه، به عنوان مدیر پیشگام در حوزه مدیریت هزینه معرفی شد و مورد قدردانی قرار گرفت . به گزارش جامع نیوز، رضا مهدیان دبیر اجرایی چهارمین کنفرانس ملی مدیریت هزینه ، در این مراسم که به همت مؤسسه پژوهش در مدیریت و برنامه­ریزی انرژی دانشگاه […]

جامع نیوز:مدیر عامل بانک شهر در چهارمین کنفرانس ملی مدیریت هزینه، به عنوان مدیر پیشگام در حوزه مدیریت هزینه معرفی شد و مورد قدردانی قرار گرفت .

به گزارش جامع نیوز، رضا مهدیان دبیر اجرایی چهارمین کنفرانس ملی مدیریت هزینه ، در این مراسم که به همت مؤسسه پژوهش در مدیریت و برنامه­ریزی انرژی دانشگاه تهران و گروه مهندسین مشاور رسا با حضور ۴۰۰ نفر از مدیران و کارشناسان سازمان های دولتی و خصوصی و اساتید و دانشجویان برگزار شد، با اشاره به ویژگی های این کنفرانس گفت: چهارمین کنفرانس ملی مدیریت هزینه با اخذ مجوزهای تخصصی از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه های انسانی رئیس جمهور و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و همچنین با تأیید علمی دانشگاه تهران (موسسه پژوهش در مدیریت و برنامه ریزی انرژی) برگزار شد.

در این مراسم با توجه به اقدامات ارزنده مدیر عامل بانک شهر در بخش مدیریت هزینه در سازمان های صنایع دفاع، ایران خودرو ، شهرداری تهران و اجرای سیستم‌های نوین مدیریتی مرتبط با کاهش هزینه و ارتقای بهره وری ، لوح و تندیس ویژه کنفرانس با امضای مشترک رئیس مؤسسه انرژی دانشگاه تهران و دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام ، از سوی کتر قادری نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس،دکتر پژویان استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر شکاری دبیر علمی همایش و مهندس برزو زاده مدیرکل هماهنگی و تلفیق حساب های وزارت امور اقتصاد و دارائی به دکتر حسین محمد پورزرندی به عنوان مدیر پیشگام در حوزه مدیریت هزینه اعطاء شد.

بر اساس این گزارش‌، در این همایش مدیر عامل بانک شهر با تاکید بر لزوم نگاه استراتژیک بر مدیریت هزینه های سازمانی‌، تصریح کرد : مدیریت هزینه با نگاه استراتژیک رویکردی است که با هدف افزایش اثربخشی از منابع در اختیار سازمان انجام می‌شود و بیشترین منافع را برای سازمان حاصل می‌کند.

وی با اشاره به بررسی هزینه‌ها از نگاه خرد استراتژیک ، اظهار کرد‌: مدیریت سازمان باید بصیرت محیطی داشته باشد ،چراکه محیط نقش مهم و تاثیر گذاری در سازمان دارد و بسیاری از سازمان‌هایی که به نوعی از بین رفتند، به دلیل عدم تعامل با محیط بوده است .

پورزرندی: مدیریت هزینه به معنای کمتر خرج کردن نیست‌

پورزرندی با تاکید بر آنکه مدیریت هزینه به معنای کمتر خرج کردن نیست‌، خاطر نشان کرد‌: مدیریت هزینه با نگاه استراتژیک رویکردی است که با هدف افزایش اثربخشی از منابع در اختیار سازمان و بیشترین منافع را برای سازمان حاصل می‌کند .

وی با مقایسه رویکرد سنتی و استراتژیک در مدیریت هزینه خاطر نشان کرد : در رویکرد سنتی، سود کوتاه مدت مد نظر است اما درنگاه بلند مدت ، کاهش هزینه و مدیریت هزینه به صورت مدیریت رقابتی است و مدیریت هزینه در این رویکرد، به شکل پیوسته انجام می‌شود.

پورزرندی با بیان این که نحوه برخورد در رویکرد سنتی انفعالی است‌، اما در نگاه استراتژیک به صورت فعال است ، افزود‌: هدف در نگاه سنتی دستمزد است، اما در رویکرد استراتژیک، کل زنجیره ارزش مورد بررسی است .

نایب رئیس هیئت مدیره بانک شهر در ادامه اظهار کرد‌: در رویکرد سنتی یک طرف برنده و دیگری بازنده است، اما در رویکرد استراتژیک هر دو طرف باید برنده باشند .

پوزرندی استفاده از ابزار فشار در رویکرد سنتی را نادرست دانست و گفت‌: در نگاه استراتژیک ،مسائل به شکل خلاق دنبال می‌شود و در شرایطی که در رویکرد سنتی ، موضوع هزینه ها فقط مربوط به هزینه هایی است که قابل رویت است، نگاه استراتژیک به هزینه های نامشهود نیز توجه دارد .

مدیرعامل بانک شهر در ادامه با اشاره به موضوع پویایی هزینه ها و پیاده کردن درست آن تصریح کرد‌: در این راستا باید هر سازمان به بخش های کوچک تر تعریف شود‌ و نگاه کلی به هر بخش داشت به عنوان نمونه در بانک شهر، هر شعبه را یک بانک می‌دانیم و ۲۶۵ شعبه ما مانند ۲۶۵ بانک دیده می‌شود.