جامع نیوز:تماشاخانه‌های حوزه هنری در ایام سوگواری این هفته، تعطیل نخواهند بود و اجرای نمایش‌های حوزه هنری در ایام تعطیل سوگواری آخر ماه صفر ادامه خواهد داشت. به گزارش جامع نیوزاز حوزه هنری، تماشاخانه‌های «ماه» و «مهر» حوزه هنری که میزبان دو نمایش مذهبی هستند در ایام سوگواری و تعطیل آخر ماه صفر، پذیرای تماشاگران […]

جامع نیوز:تماشاخانه‌های حوزه هنری در ایام سوگواری این هفته، تعطیل نخواهند بود و اجرای نمایش‌های حوزه هنری در ایام تعطیل سوگواری آخر ماه صفر ادامه خواهد داشت.

به گزارش جامع نیوزاز حوزه هنری، تماشاخانه‌های «ماه» و «مهر» حوزه هنری که میزبان دو نمایش مذهبی هستند در ایام سوگواری و تعطیل آخر ماه صفر، پذیرای تماشاگران علاقه‌مند خواهند بود.
بنا بر اعلام این خبر، در تماشاخانهٔ ماه حوزه هنری نمایش «آن کس که نیامده می‌داند» نوشتهٔ زهره غلامی و به کارگردانی ملیکا رضی- تا پنجم دی‌ماه، ساعت ۱۸- به روی صحنه می‌رود.
این نمایش، روایت دو دختر مأمون عباسی در بغداد و قصه‌ توطئهٔ به شهادت رساندن امام جواد (ع) را روایت می‌کند.
همچنین در تماشاخانهٔ مهر نیز نمایش «اسب‌های سرکش» به نویسندگی و کارگردانی علی‌محمد رادمنش- ۲تا دوم دی‌ماه، ساعت ۳۰: ۱۸- میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
قصهٔ «اسب‌های سرکش» برگرفته از سخنان امام علی (ع) در خطبهٔ ۱۶ نهج البلاغه است و ماجرای دو شبیه‌خوان را روایت می‌کند که برای دست یافتن به خواستهٔ خویش، موجب دودستگی میان تعزیه‌خوان‌ها و مردم شده‌اند. زنی در برابر آن‌ها، مصمم است که دوباره مردم و تعزیه‌خوان‌ها را برای یک مجلس گرد هم آورد.
این نمایش در قالب نخستین سوگوارهٔ «خمسه» به روی صحنه می‌رود.
خاطرنشان می‌شود، تماشاخانه‌های «مهر» و «ماه» در ساختمان مرکزی حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نبش خیابان حافظ واقع هستند.