جامع نیوز:حجت الاسلام والمسلمین سعید فخرزاده تاکید کرد: ناگفته هایی از روزهای انقلاب وجود دارد که موظفیم آن ها را جمع آوری کنیم و نگرانیم فرصت نکنیم روایت ها را ضبط کنیم. مدیر واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری با اشاره به استقبالی که از کتاب های منتشر شده در این زمینه صورت گرفته است، به […]

جامع نیوز:حجت الاسلام والمسلمین سعید فخرزاده تاکید کرد: ناگفته هایی از روزهای انقلاب وجود دارد که موظفیم آن ها را جمع آوری کنیم و نگرانیم فرصت نکنیم روایت ها را ضبط کنیم.

مدیر واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری با اشاره به استقبالی که از کتاب های منتشر شده در این زمینه صورت گرفته است، به خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: باید این کتاب ها را طوری تدوین کنیم که چه از نظر ظاهر و چه از نظر محتوا مورد توجه خوانندگان قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: طراحی جلد، گرافیک، ویرایش ادبی و فنی همه مواردی هستند که باید در تنظیم این خاطرات مورد توجه واقع شود تا خوانندگان با خواندن یکی از این کتاب ها به خواندن کتاب های دیگر هم مشتاق شوند.

حجت الاسلام فخرزاده همچنین گفت: ما سعی می کنیم روایت منظم و سازمان دهی شده ای را تحویل مخاطب دهیم اما در کنار این تلاش ها و آنچه در مراحل چاپ و انتشار انجام می شود، یک موضوع مهم که نباید از اهمیت آن غفلت شود، تبلیغ این آثار است.

این شخصیت فرهنگی متعهد با انتقاد از این که برای بعضی از کتاب ها تبلیغ مناسبی صورت نمی گیرد، بیان کرد: من فکر می کنم باید از شیوه های سنتی تبلیغ فاصله بگیریم و وارد فضاهای جدید تبلیغی شویم. معرفی کردن کتاب ها به مخاطبان خاص یکی از این کارهاست که می تواند موثر باشد. به عنوان مثال، بعضی از کتاب ها بیشتر مورد توجه دانشجوهاست، بعضی از کتاب ها مورد توجه زنان، نوجوانان، افراد سالمند و … . بر این اساس، اگر جامعه هدف به درستی شناخته شده و این آثار به آن ها معرفی شود، توفیق بیشتری در این زمینه کسب می کنیم و دامنه مخاطب گسترش می یابد.

مدیر واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری درباره اهمیت پرداختن به خاطرات شفاهی گفت: از دوران انقلاب خاطرات شفاهی زیادی هست که هنوز نقل نشده و گمان می کنم هنوز در آغاز راه هستیم. در این زمینه به قدری زوایای ناگفته وجود دارد که اگر هر روز هم یک کتاب چاپ کنیم باز هم حرف برای زدن هست.

حجت الاسلام والمسلمین سعید فخرزاده درباره این زوایای ناشناخته توضیح داد: مسائل بین المللی، آنچه در شهرستان ها اتفاق افتاد، درگیری های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با گروه ها و افراد ضد انقلاب و بسیاری از موارد دیگر را می توان در قالب خاطرات شفاهی بیان کرد.

وی همچنین با ابراز نگرانی از این که فرصت برای ضبط این روایت ها از دست برود، گفت: دغدغه رهبر معظم انقلاب هم این مسئله است و در گفت و گو با ما توصیه کردند حتی اگر فعلا فرصت انتشار این خاطرات را نداریم، آن ها را جمع آوری کنیم تا بخش مهمی از داشته های ما که در ذهن افراد است، از دست نرود.