جامع نیوز:استودیوهای برتر دنیا، تولیدکنندگان مطرح لوازم الکترونیک، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان محتواهای صوتی و تصویری، شرکت‌های تکنولوژی و مهارت‌های فنی پس از تولید، به منظور تعریف استاندارهای جدید برای نسل بعدی نوآوری‌ها و فناوری‌های ویدئویی، در CES همکاری می‌کنند. این استانداردها شامل تکنولوژی ۴K، رزولوشن‌های بالاتر، گستره‌ وسیع‌تری از رنگ‌ها و تکنولوژی صدای سه بعدی […]

جامع نیوز:استودیوهای برتر دنیا، تولیدکنندگان مطرح لوازم الکترونیک، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان محتواهای صوتی و تصویری، شرکت‌های تکنولوژی و مهارت‌های فنی پس از تولید، به منظور تعریف استاندارهای جدید برای نسل بعدی نوآوری‌ها و فناوری‌های ویدئویی، در CES همکاری می‌کنند.
این استانداردها شامل تکنولوژی ۴K، رزولوشن‌های بالاتر، گستره‌ وسیع‌تری از رنگ‌ها و تکنولوژی صدای سه بعدی است.
این همکاری در پاسخ به نیاز مشتریان به داشتن سرگرمی‌های خانگی با بهترین و بالاترین کیفیت شکل گرفته و قصد دارد به آنان در شناسایی و تشخیص محتواهای UHD و ابزارها و دستگا‌ه‌های آن در یک سیستم یکپارچه هنگام خرید کمک ‌کند.
شرکت سامسونگ و سایر شرکتهای فعال در حوزه صوتی و تصویری در این همکاری مشارکت دارند.
هیون سوک کیم، مدیر ارشد بخش صوتی و تصویری سامسونگ الکترونیکس در این زمینه گفت: «ما همگام با رشد سیستم یو اچ دی(UHD) در دنیا در حال قوت بخشیدن به محتواهای UHD و ابزارها و نمایشگرهای آن هستیم. این همکاری مشترک می‌تواند مشوق توسعه این محتواها شود و زمینه امکان تشخیص تلویزیون‌هایی که مجهز به جدیدترین تکنولوژی‌های UHD هستند را برای مشتریان فراهم کند.»
به گفته مدیران این شرکت‌ها، تکنولوژی‌ یو اچ دی (UHD)، عرصه وسیع‌تری برای بیان روایت‌ها وداستان‌ها در اختیار شرکت‌های فعال در حوزه صوت و تصویر قرار می‌دهد و امکان تجربه رنگ‌هایی واقعی و زنده با بالاترین کیفیت تصویر را در اختیار بیننده می‌گذارد.
هدف از این همکاری، برخورداری همه اعضای این زنجیره از تولیدکننده، توزیع‌کننده و مصرف‌کننده محتوا گرفته تا دستگا‌ه‌های پخش این محتوا از استانداردهای کیفی شناخته شده است. این گروه در ما‌ه‌های آینده برنامه‌ای را برای توسعه این تحول تکنولوژی یو اچ دی(UHD) در مقیاس جهانی تدوین خواهد کرد.
گفتنی است سی‌ای‌اس (CES)بزرگ‌ترین نمایشگاه دستاوردهای تجهیزات الکترونیکی در سراسر دنیاست که سالانه توسط انجمن لوازم الکترونیکی مصرفی برگزار می‌شود. بی کی یون، مدیر ارشد سامسونگ الکترونیکس در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه در لاس‌وگاس، از تجهیز تمامی محصولات سامسونگ به اینترنت اشیا (Internet of Things) نیز در پنج سال آینده خبر داد. به کمک اینترنت اشیا بسیاری از وسیله‌ها به اینترنت وصل می‌شوند و به صورت یکپارچه و هوشمند امکان کنترل آنها فراهم می‌شود. به گفته وی این تحول عظیم باعث تغییر در اقتصاد، اجتماع و سبک زندگی افراد خواهد شد. سامسونگ در این نمایشگاه همچنین اعلام کرده که تصمیم دارد مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار برای توسعه اینترنت اشیا سرمایه‌گذاری کند تا نرم‌افزارهای مناسب این حوزه، طراحی و ساخته شوند./