جامع نیوز:مهندس محمود پور ، سرپرست معاونت منابع انسانی و امور اجتماعی ذوب اهن اصفهان گفت : ذوب آهن اصفهان یک شرکت تولیدی بزرگ و از کارخانه های کلان کشور به شمار می رود که دارای قدمت زیادی می باشد . این موضوع باعث می شود برخی این شرکت را دارای تجهیزات قدیمی و آلاینده […]

جامع نیوز:مهندس محمود پور ، سرپرست معاونت منابع انسانی و امور اجتماعی ذوب اهن اصفهان گفت : ذوب آهن اصفهان یک شرکت تولیدی بزرگ و از کارخانه های کلان کشور به شمار می رود که دارای قدمت زیادی می باشد . این موضوع باعث می شود برخی این شرکت را دارای تجهیزات قدیمی و آلاینده بدانند اما نگاه ما در این واحد صنعتی این است که ذوب آهن اصفهان یک بنگاه اقتصادی و یک شرکت پیشرو در عرصه های مختلف مدیریتی، فنی و زیست محیطی محسوب می شود . این نگاه باعث می شود که استراتژی های کلان و برنامه های توسعه و بهسازی شرکت نیز مطابق با استانداردها و الزامات زیست محیطی منطبق شود .

وی افزود : در واقع حاصل این قدمت که به عنوان یک نقطه قوت مطرح است ، بهره گیری از تجربیات ارزشمند است که نمود آن در بومی سازی بسیاری پروژه های زیست محیطی دیده می شود .

مهندس محمود پور یادآور شد : ذوب آهن برای انجام پروژه های زیست محیطی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده که این مهم را وظیفه و مسئولیت خود در قبال جامعه می داند .

وی افزود : انجام پروژه های زیست محیطی همچنان تداوم دارد و برخی از آنها نیز به اتمام رسیده که نتایج آن برای سازمان حفاظت از محیط زیست کاملاً مشهود و ملموس است .

سرپرست معاونت منابع انسانی و امور اجتماعی ذوب آهن با اشاره به همکاری و تعامل مناسب این شرکت با سازمان حفاظت از محیط زیست ، گفت : این سازمان آنالیزاتورها و نشانگرهایی در کارخانه نصب کرده که قادر هستند میزان آلایندگی و هوای پاک را بسنجند . بر این اساس هر کس می تواند قضاوت کند که در ذوب آهن چند روز هوای پاک داشته ایم و در دیگر مناطق این وضعیت چگونه بوده است .

مهندس محمود پور با اشاره به پروژه نصب غبارگیر کنورتور گفت : جهت حل مشکل آلایندگی کنورتور که از آخرین مشکلات مشهود زیست محیطی ذوب آهن است با شرکت اشاتس آلمان قراداد منعقد شده که در کنار آن یک تیم تحقیقاتی داخلی نیز فعالیت می کنند . امیدوارم طبق برنامه ، این پروژه مهم به نتیجه برسد .

وی تاکید کرد : سایر پروژه های محیط زیستی نیز با جدیت در حال پیشروی هستند و ذوب‌آهن حتی در شرایط نامساعد مالی نیز از حمایت مالی پروژه های زیست محیطی دریغ نورزیده است .

سرپرست معاونت منابع انسانی و امور اجتماعی ذوب آهن تصریح کرد : در کلیه پروژه های توسعه و تامین امکانات ،‌تجهیزات و تکنولوژی های مورد نیاز از جمله در تولید ریل و تیرآهن بال پهن ،‌ الزامات زیست محیطی در اولویت قرار گرفته است تا حرکت ذوب آهن در آینده نیز به سمت حفظ محیط زیست باشد .