جامع نیوز:رئیس حوزه هنری در مراسم رونمایی از نخستین مجموعه آثار کوتاه داستانی باشگاه فیلم سوره حوزه هنری بر لزوم توجه به فعالیت های استکبار در عرصه هنر تاکید کرد و گفت: اگر از توانایی هایمان در به نقد کشیدن خطوط قرمز استکبار استفاده می کردیم، آن ها دیگر جرئت نمی کردند به مقدساتمان اهانت […]

جامع نیوز:رئیس حوزه هنری در مراسم رونمایی از نخستین مجموعه آثار کوتاه داستانی باشگاه فیلم سوره حوزه هنری بر لزوم توجه به فعالیت های استکبار در عرصه هنر تاکید کرد و گفت: اگر از توانایی هایمان در به نقد کشیدن خطوط قرمز استکبار استفاده می کردیم، آن ها دیگر جرئت نمی کردند به مقدساتمان اهانت کنند.

به گزارش جامع نیوزاز حوزه هنری، مراسم رونمایی از نخستین مجموعه آثار کوتاه داستانی باشگاه فیلم سوره حوزه هنری یک شنبه ۲۸ دی ماه با حضور شخصیت هایی همچون محسن مومنی شریف ئیس حوزه هنری، محمدحمزه زاده معاون هنری حوزه هنری، سید عبدالله صفی الدین نماینده حزب الله لبنان در تهران، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، پرویز شیخ طادی کارگردان، حبیب احمدزاده مستندساز و نویسنده، سهیل جهان بیگلری مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی سوره، محمد سرشار رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان، محمدرضا شفاه مدیرعامل باشگاه فیلم سوره و جمعی از مدیران ستادی حوزه هنری و اصحاب هنر و رسانه در حوزه هنری برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، محمدرضا شفاه با اشاره به فعالیت باشگاه فیلم سوره اظهار کرد: احساس کردیم در حوزه فیلم داستانی باید اتفاقاتی را رقم بزنیم و نسل آینده فیلم سازان حرفه ای کشورمان را کمک کنیم تا در آینده فیلم سازان متعهد و انقلابی وارد عرصه سینما شوند.

شفاه: فیلم سازان جوان و متعهد امانت هایی در دستمان هستند
مدیرعامل باشگاه فیلم سوره ادامه داد: فیلم سازان جوان و متعهد امانت هایی در دست ما هستند و امیدواریم بتوانیم این امانت ها را به درستی به مقصد برسانیم، مقصد و هدف ما سینما و تولید آثار سینمایی حرفه ای، مبتنی بر اعتقادات و باورهای ارزشی و دینی کشورمان است.

مومنی شریف: بزرگان سینمای کشور در آینده از باشگاه فیلم سوره می آیند
محسن مومنی شریف نیز در سخنانی ضمن تبریک به هنرمندان و مدیر باشگاه فیلم سوره برای تولید آثار متعهد عنوان کرد: این باشگاه سینمایی با آرزوهای زیادی آغاز به کار کرده است و البته این آرزوها دست نیافتنی نیست و روزی را می بینیم که بزرگان سینمای کشورمان از این باشگاه آمده اند.
وی خاطرنشان کرد: خوشحالیم باشگاه فیلم سوره امروز فعالیت هایش را با موضوع فلسطین و روز غزه و با آثار اینچنینی معرفی می کند. حضرت امام خمینی (ره) نیز از شروع نهضتشان پیروزی ملت فلسطین را به عنوان یکی از آرمان هایشان مطرح کرده اند.

ادبیات و هنر کشورمان نسبت به دشمن خارجی بی اعتنا بوده است
رئیس حوزه هنری همچنین گفت: ادبیات و هنر کشورمان با تمام افتخاراتی که به ویژه طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی کسب کرده است، متاسفانه در زمینه دشمن خارجی کمی بی اعتنا به نظر می آید. در مواجه با دشمن خارجی هنرهای رسانه ای مانند سینما که می توانند بسیار موثر باشند، گاهی منفعل برخورد می کنند. در حالی که جبهه مقابل این گونه نیستند و می تازند و از هیچ گونه اهانتی دریغ و کوتاهی نمی کنند و در این باره از هیچ کدام از مقدسات ما فرو گذاری نمی کنند، از قرآن کریم تا جسارت به ساحت و سیرت پیامبر اکرم (ص) و روح و روان بیش از یک میلیارد مسلمان را جریحه دار می کنند و اعتنایی به پیامدهای رفتارشان ندارند.
مومنی شریف با اشاره به انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام (ص) در نشریه فرانسوی اظهار کرد: پاسخ این گونه اعمال با هنر و ابزار هنر امکان پذیر است، مشکل اینجاست که آن ها امروز از هنرمندان جهان اسلام نمی ترسند. اگر ما از توانایی هایمان در به نقد کشیدن خطوط قرمز استکبار استفاده می کردیم، دیگر جرئت نمی کردند چنین کارهایی کنند.

خط قرمز غرب، حضرت مسیح(ع) نیست
وی تصریح کرد: البته خطوط قرمز استکبار قطعا حضرت مسیح (ع) و مقدسات دینی نیست. دیده ایم که هیچ اعتنایی نسبت به این گونه موضوعات ندارند؛ چرا که در هالیوود و آثار هنری شان به حضرت مسیح هم اهانت می کنند و کسی هم به هیچ اعتراضی ترتیب اثر نداده است. خطوط قرمز آن ها صهیونیسم جهانی، هولوکاست و مبانی و ارزش های لیبرال دموکراسی است و ما باید به این موضوعات حمله کنیم که آسیب پذیر و شکننده هستند.

مسئله گرین کارت هنرمندان را از گفتن حقایق باز ندارد
مومنی شریف ادامه داد: این نگرانی وجود دارد که جریان ادبیات و هنر ما را جشنواره های خارجی هدایت کنند و هنرمندان ما ناخواسته بر مبنای اهداف آن ها فعالیت کنند و مسئله «گرین کارت» ما را از گفتن حقایق باز دارد. متاسف هستیم که پدیده زشت «گرین کارت» ابتدا از ورزش و فوتبال آغاز شد و در میان هنرمندان ما رواج پیدا کرد و حتی برخی مدیران سیاسی هم درگیر آن شدند. این مسئله با غیرت و اعتقادات ایرانی در طول تاریخ سازگاری ندارد. در دفاع از پیامبر(ص) تنها پرداختن به مهربانی های آن حضرت مشکلی را حل نمی کند بلکه در واقع باید به موضوعات دیگری هم بپردازیم.
در این مراسم همچنین از رضا ذهتاب چیان کارگردان فیلم «البیت»، دانش اقباشاوی کارگردان فیلم «اطفال المطر»، امیرعباس ربیعی کارگردان فیلم «ولد» و همچنین محسن طالحی فرد کارگردان انیمیشن «نافرمانی» تقدیر به عمل آمد.
در بخش دیگری از مراسم رونمایی از نخستین مجموعه آثار کوتاه داستانی باشگاه فیلم سوره حوزه هنری نیز به مناسبت روز غزه، از پرویز شیخ طادی کارگردان فیلم سینمایی «شکارچی شنبه» تقدیر و تجلیل به عمل آمد.