جامع نیوز:مدیرکل امور کارگزاری های سازمان تامین اجتماعی گفت : در نه ماه اول سال جاری ۳۲ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۶۵۵ مورد عملیات بیمه ای توسط کارگزاری های رسمی این سازمان در سراسر کشور انجام شده است. به گزارش جامع نیوزاز سازمان تامین اجتماعی، مهندس سید محمد علی جنانی در همایش سراسری کارشناسان […]

جامع نیوز:مدیرکل امور کارگزاری های سازمان تامین اجتماعی گفت : در نه ماه اول سال جاری ۳۲ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۶۵۵ مورد عملیات بیمه ای توسط کارگزاری های رسمی این سازمان در سراسر کشور انجام شده است.
به گزارش جامع نیوزاز سازمان تامین اجتماعی، مهندس سید محمد علی جنانی در همایش سراسری کارشناسان ارشد و رابطین امور کارگزاری های سازمان تامین اجتماعی در بوشهر افزود : برون سپاری این بخش از عملکرد سازمان به بخش خصوصی سبب افزایش رضایتمندی مشتریان و گامی برای افزایش نظارت درون سازمانی برای ارائه خدمات مطلوب شده است.
وی اضافه کرد : از مجموع ۱۰۹ کارگزاری سازمان در سطح کشور ، ۱۳۱ پرونده بازرسی از دفاتر قانونی به ۷۷ کارگزاری واگذار شده که ۷ پرونده مختومه و ۱۵ پروزه در مرحله ۸۰ درصدی پیشرفت یا کنترل نهایی است.
جنانی با اشاره به عملکرد کارگزاری های سازمان تامین اجتماعی برای رسیدگی به اسناد پزشکی اظهار کرد : در نه ماه اول امسال ۲۹ هزار و ۱۷۹ مورد خدمات بستری و ۲ هزار و ۳۵۸ فقره از خدمات سرپایی بیمارستان ها توسط این کارگزاری ها انجام شده است .
وی یادآور شد : صدور و تعویض دفترچه های درمانی در کنارتامین اعتباردفاتر درمانی ، ثبت اطلاعات افراد تبعی بیمه شدگان ، دریافت لیست و دیسکت حق بیمه ، صدور برگه پرداخت به بانک عامل ، قطع مقرری بیمه بیکاری من غیر حق و پیگیری و وصول ماده۶۶ در این کارگزاری ها انجام می شود.
مدیرکل امور کارگزاری های سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد : پلاک برداری و شناسایی کارگاه های جدید ، ابلاغ برگه های مطالباتی ، ارسال مراسلات و مکاتبات اداری ، تشکیل پرونده مطالباتی کارگاه ، پرداخت های کمک هزینه اروتز و پروتز ، کفن و دفن ،هزینه ازدواج ، پرداخت غرامت دستمزد ایام بارداری و بیماری در کنار بررسی وضعیت مستمری بگیران از دیگر وظایف برون سپاری شده این سازمان به کارگزاری ها در سطح کشور است.
وی با مقایسه تطبیقی روند توسعه کارگزاری ها از ابتدای سال ۸۴ تاکنون گفت : در حالی که در سال ۸۴ فقط ۴ کارگزاری سازمان تامین اجتماعی مشغول به ارائه خدمات بودند این رقم تا پایان آذرماه سال ۹۳ به ۱۷۱ فقره رسیده که نشان دهنده رشد خیلی خوبی در این بخش بوده است .
جنانی با اشاره به تلاش های انجام شده برای ایجاد و تحکیم تشکیلات کارگزاری ها در سراسر استان ها افزود : فلوچارت و نمودار گردش کار فرایند های واگذار شده به تمامی کارگزاری های موجود کشور ارسال شده است .
وی افزود : برای برقراری ارتباط برخط ( آنلاین ) با کارگزاری ها ، ضمن راه اندازی خط اینترانت نیازهای نرم افزاری ، سخت افزاری و پشتیبانی کارگزاری ها احصاء و از طریق مراجع ذی ربط پیگیری شده است .
مدیرکل امور کارگزاری های سازمان تامین اجتماعی در خصوص واگذاری وظایف جدید به کارگزاری ها یادآور شد : در برنامه های جدید سازمان تامین اجتماعی امور مربوط به فرایندهای مرتبط با بیمه شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد ، ادامه بیمه به طور اختیاری به کارگزاری های رسمی ، بخشی از فرایند تشکیل پرونده مطالباتی کارگاهی به کارگزاری های رسمی و بخشی از فرایند درخواست و محاسبه سوابق ایام خدمت نظام وظیفه بیمه شدگان به این کارگزاری ها واگذار شده است .
وی در خصوص افق توسعه برای واگذاری دیگرامور به کارگزاری ها گفت : در استرات‍ژی پیش رو انجام آزمون در سطح کشور برای راه اندازی ۶۰ کارگزاری جدید ، واگذاری وظایفی از قبیل شناسایی اموال منقول و غیرمنقول بدهکاران بزرگ سازمان ، پیگیری و وصول مطالبات قطعی سازمان ، اخذ تسویه حساب با مبادی پرداخت کننده مستمری بصورت دوره های منظم و امور اجرائیات ، ایجاد کارگزاری های حقیقی با رویکرد انجام امور میدانی ، ایجاد کارگزاری های خاص بازرسی از دفاتر قانونی در کنار پذیرش اسناد پزشکی و پرداخت کمک هزینه بارداری دیده شده که در مرحله ابلاغ است .
جنانی تصریح کرد : با افزایش سطح آگاهی و بینش مخاطبان درون و برون سازمانی از کارکردهای کارگزاری ها از طریق انتشار اخبار ، چاپ نشریه ، بنر و بکارگیری سایر ابزارهای ارتباط جمعی بدنبال رفع موانع فرهنگی و ارتباطی شناساندن کارکرد کارگزاری ها گام برمی داریم .
وی درباره چالش های پیش روی کارگزاری ها گفت : قطع و وصل شدن خطوط ارتباطی در کارگزاری ها به دلیل مشکلات شبکه اینترنت و زیرساخت های مخابراتی سبب ایجاد اشکالات و چالش هایی برای گردش اطلاعات بین کارگزاری ها و سازمان تامین اجتماعی شده است .

مدیر کل تامین اجتماعی استان بوشهر :کارگزاری های رسمی در چهار شهرستان استان راه اندازی می شود
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت : به منظور تسریع و تسهیل خدمات و رضایتمندی بیمه شدگان و مشتریان سازمان، چهار کارگزاری جدید در استان ایجاد می شود.
عبدالمجید رازه در همایش سراسری کارشناسان ارشد و رابطین امور کارگزاری های رسمی ادارات کل تامین اجتماعی سراسر کشور در بوشهر افزود : با پیگیری های انجام شده بدنبال اخذ مجوز برای راه اندازی کارگزاری های رسمی در شعب یک بوشهر و شهرهای برازجان ، بیدخون و گناوه هستیم که موافقت های اصولی برای راه اندازی آنها در سال آینده انجام شده است .
وی اضافه کرد : کارگزاریهای رسمی سازمان تامین اجتماعی با الهام از سیاست عمومی دولت مبنی بر کاهش ورود در عرصه تصدی گری و ارتقاء امر نظارت و بهبود فرآیندها و سهولت دسترسی به خدمات سازمان بوجود آمده که عمده ترین هدف آن روان سازی امور و فعالیتهای جاری و سهولت دسترسی بیمه شدگان و کارفرمایان به خدمات سازمان تامین اجتماعی است .
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد :ارتقاء رضایت مندی مخاطبین از خدمات سازمان تامین اجتماعی و تقلیل امور جاری در شعب و واحدهای اجرایی سازمان و فرصت برای شعب به منظور تقویت امور حاکمیتی و مهم از دیگر اهداف ایجاد کارگزاری ها است.
وی عنوان کرد : هدف از برگزاری این همایش تقویت وصولی حق بیمه ، ایجاد وحدت رویه و یکسان سازی امور ، ارتقاء سطح دانش همکاران ، استفاده از ایده های جدید و نو برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان و برنامه ریزی برای محقق شدن بخشنامه های ابلاغی و وصول بدهی ها است .
مدیرکل تامین اجتماعی بوشهر با اعلام تعداد ۳۵۸ هزار و ۸۳۶ بیمه شده اصلی در سطح استان گفت : از این تعداد ۳۱۶ هزار و ۳۶۰ نفر با ۸۹ درصد به عنوان بیمه شده اجباری ،۱۰ هزار و ۷۶۵ نفر با حجم ۳ درصد در مشاغل آزاد و اختیاری و ۲۸ هزار و ۷۰۶ نفر بیمه شده با ۸ درصد در گروه های توافقی و خاص قرار دارند .
رازه درباره وضعیت پراکندگی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در استان بوشهر اظهار کرد : ۲۹ درصد در شهرستان عسلویه ، ۲۱ درصد در کنگان ، ۳۰ درصد در بوشهر ، ۷ درصد در دشتستان و ۱۳ درصد در سایر شهرستان های استان قرار دارند .
وی با اعلام این که بخش عمده ای از بیمه شدگان در شهرستان عسلویه و بخش خارگ قرار دارند، افزود : با توجه به این که قریب به اتفاق خانواده این بیمه شدگان در استان های دیگر به سر می برند، خدمات تعهدات بلند مدت و بیمه بیکاری را در استان های محل اقامت دریافت می کنند .
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهردر یک مقایسه عملکردی سازمان متبوعش در قبل از انقلاب و وضعیت فعلی گفت :در قبل از انقلاب ۲ هزار بیمه شده ، ۳۲ پرونده مستمری بگیر ، ۴۵ کارگاه فعال ، ۱۵ نفر پرسنل و ۲ شعبه اصلی و بدون شعبه اقماری و کارگزاری وجود داشت که این تعداد در حال حاضر در حوزه بیمه شدگان عدد ۳۵۸ هزار نفر بیمه اصلی ، ۱۸ هزار ۸۳۱ پرونده مستمری بگیر، ۱۸ هزار و ۵۰ کارگاه فعال ، ۴۶۵ نفر نیروی انسانی ، ۱۵ شعبه اصلی ، ۱۴ شعبه اقماری و ۳ کارگزاری را در برمی گیرد.
وی یادآور شد : بر اساس آخرین صورت حساب صادره از کارفرمایان و پیمانکاران تا شهریورماه امسال میزان مطالبات سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر از مشتریانش ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است .
وی افزود : از این میزان ۹۲ درصد آن مربوط به سه شهرستان استان است.
رازه در خصوص برنامه های انجام شده در سال جاری گفت : راه اندازی شعب اقماری در بندر امام حسن(ع) و عالی شهر ، راه اندازی کارگزاری رسمی در شعب دو بوشهر ، راه اندازی کانون کارکنان بازنشسته سازمان تامین اجتماعی استان ، راه اندازی هیات تجدید نظر تشخیص مطالبات در استان برای جلوگیری از تحمیل هزینه مالی برای مراجعه به مرکز ، ارتقاء شعب دو بوشهر ، برازجان ، دیلم و خارگ ، دریافت ۲۵ هزار فقره لیست غیرحضوری و اینترنتی و ابلاغ الکترونیکی یک هزار و ۵۰۰ فقره احکام مطالباتی از عمده ترین برنامه های اجرا شده در سال جاری بوده است.