جامع نیوز: رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشست خبری که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد از تحقق ۹۶ درصد درآمدهای مالیاتی در ده ماهه نخست سال جاری خبر داد. به گزارش جامع نیوز، علی عسکری در این نشست که با حضور نمایندگان رسانه های گروهی برگزار شد با اعلام این […]

جامع نیوز: رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشست خبری که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد از تحقق ۹۶ درصد درآمدهای مالیاتی در ده ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش جامع نیوز، علی عسکری در این نشست که با حضور نمایندگان رسانه های گروهی برگزار شد با اعلام این خبر گفت: درآمدهای مالیاتی کشور در ده ماهه نخست سال جاری معادل ۴۸ هزار میلیارد تومان بود که نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد رشد داشته است.
وی گفت: درآمدهای مالیاتی در بخش مالیاتهای مستقیم، ۲۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که با ۹۷ درصد تحقق، ۳۷ درصد رشد داشته است.
عسکری ادامه داد: درآمدهای محقق شده مالیاتی در بخش مالیات بر کالا و خدمات نیز ۱۹ هزار میلیارد تومان بود که با ۹۴ درصد تحقق، ۸۱ درصد رشد داشته است که این رقم شامل مالیات بر ارزش افزوده هم می باشد.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خاطر نشان کرد: علی رغم برخی مشکلات، ظرفیت کشور به نحوی است که حتی در شرایط رکود، درآمدهای پیش بینی شده مالیاتی محقق گردید.
وی افزود: در سال جاری موفق شدیم برای تحقق درآمدهای پیش بینی شده مالیاتی، بخشی از معوقات مالیاتی را وصول نمائیم اما معوقات ۱۲ هزار میلیارد تومانی همچنان عدد بزرگی است.
عسکری در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از نحوه صدور کارتهای بازرگانی گفت: کارتهای بازرگانی به تنهایی ۱۶۰۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارند