جامع نیوز:نمایشگاه دستاوردهای سامسونگ در خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA Forum 2015) در شهر آنتالیا ترکیه در حال برگزاری است و این شرکت آخرین فناوری‌های خود را در حوزه‌های مختلف به نمایش گذاشته است. از جمله این فناوری‌ها در راه‌حل‌های تجاری مانیتورهای UHD و خمیده هستند که به تازگی توسط سامسونگ ارائه شده‌اند. مانیتورهای یو.اچ.دی […]

جامع نیوز:نمایشگاه دستاوردهای سامسونگ در خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA Forum 2015) در شهر آنتالیا ترکیه در حال برگزاری است و این شرکت آخرین فناوری‌های خود را در حوزه‌های مختلف به نمایش گذاشته است. از جمله این فناوری‌ها در راه‌حل‌های تجاری مانیتورهای UHD و خمیده هستند که به تازگی توسط سامسونگ ارائه شده‌اند.
مانیتورهای یو.اچ.دی و خمیده، تعریفی نوین از تجربه تماشا
سری جدید مانیتورهای خمیده سامسونگ، که در نمایشگاه امسال عرضه شده، شامل مدل ۲۷ اینچی اولترا HD SD590C و مدل ۳۴ اینچی SE790C با نسبت ابعاد ۲۱:۹ هستند که به منظور ارتقای محتوای سرگرمی بصری طراحی شده‌اند. طرح منحنی این مانیتور که با انحنای طبیعی چشم انسان تناسب دارد، حس غوطه‌ور شدن در تصویر را هنگام تماشای نمایش برای بیننده به همراه می‌آورد. همچنین مدل تحسین‌شده SE790C که در آن خمیدگی، کیفیت اولترا واید (Ultra Wide Quad HD) و همچنین نسبت تضاد رنگ (Contrast) بهینه شده، در این نمایشگاه عرضه شده است. این مانیتور علاوه بر ویژگی‌های بهینه‌شده، تفاوت قابل ملاحظه‌ای در زمینه تجربه تماشا با مانیتورهای صفحه‌تخت یا مانیتورهای خمیده رقیب خود دارد. این مانیتور اخیرا با دریافت تاییدیه موسسه TÜV Rheinland به عنوان نمایشگری راحت و متناسب برای چشم شناخته شده است. طی پروسه دریافت این تاییدیه، ویژگی‌های ارائه و یکسانی رنگ (color presentation and uniformity) گستردگی زاویه دید و عملکرد بدون لرزش (flicker-free operation) در این مانیتور بررسی شده‌اند.
از دیگر نمایشگرهای عرضه شده توسط سامسونگ، مدل UD970 است که اولین مانیتور UHD حرفه‌ای سامسونگ است. این نمایشگر ۳۱.۵ اینچی، برای کارایی و خلاقیت بهتر کسانی که کار حرفه‌ای و خلاق می‌کنند روانه بازار شده و قادر به نمایش ۹۹.۵ درصد از رنگ‌های Adobe RGB است. این مانیتور ارائه رنگ با دقت بسیار بالا را ممکن کرده و خطاهای خروجی به هنگام چاپ را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. سامسونگ همچنین برای کسانی که در حال تولید محتوی و کار تولیدی هستند و حتی استاندارد بالاتری را طلب می‌کنند، مدل تجاری SD850 را ارائه کرده است. مدل SD850 یک مانیتور ۳۲ اینچی است که استانداردهای جدیدی در عرصه مانیتورهای تجاری تعریف می‌کند. این مانیتور با ارائه کیفیت تصویر بی‌نظیر ‌(Wide Quad HD resolution) نیازهای فزاینده کیفی و تولیدی کاربران را برآورده می‌کند.