جامع نیوز:خانه ادبیات افغانستان با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری «روز جهانی داستان کوتاه» را در حوزه هنری برگزار می‌کند. به گزارش جامع نیوز، محمدسرور رجایی مدیر دفتر شعر و قصه افغانستان از برگزاری «روز جهانی داستان کوتاه» در حوزه هنری خبر داد و گفت: «خانه ادبیات افغانستان با همکاری مرکز آفرینش های […]

جامع نیوز:خانه ادبیات افغانستان با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری «روز جهانی داستان کوتاه» را در حوزه هنری برگزار می‌کند.

به گزارش جامع نیوز، محمدسرور رجایی مدیر دفتر شعر و قصه افغانستان از برگزاری «روز جهانی داستان کوتاه» در حوزه هنری خبر داد و گفت: «خانه ادبیات افغانستان با همکاری مرکز آفرینش های ادبی امسال برای چهارمین سال پیاپی، از «روز جهانی داستان کوتاه» در تهران تجلیل می ‏کند.
رجایی با بیان این که خانه ادبیات افغانستان در سه سال گذشته «روز جهانی داستان کوتاه» را با حضور کارشناسان و داستان‌نویسان افغانستانی در کابل برگزار کرده است،یاد آور شد: امسال این روز را در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، ۲۹ و ۳۰ دلو (بهمن) ۱۳۹۳با حضور کارشناسان ایرانی و داستان نویسان جوان افغانستان از شهرهای تهران، قم و اصفهان، در تهران برگزار می‌کند.

رجایی برنامه‌های این دو روز را برشمرد و گفت: قرار است در روز نخست، کارگاه تجربه‌های داستانی با حضور رسول سیمیا داستان‌نویس جوان افغانستان برگزار می‌شود. در روز دوم نیز به جز بحث آزاد درباره ادبیات داستانی، شماری از داستان‌نویسان جوان کشور که مقیم تهران، قم و اصفهان هستند، داستان می‌خوانند. هم‌چنین کارشناسان افغانستانی و ایرانی در قالب چهل و نهمین نشست نقد و بررسی ادبیات معاصر افغانستان، مجموعه داستان «پس از مرگ عیسا» نوشته رسول سیمیا را نقد می‌کنند.
رجایی هدف خود را از برگزاری این برنامه معرفی بیشتر نویسندگان جوان افغانستان به مخاطبان ایران و افغانستان عنوان کرد و گفت: در این سال ها داستان نویسان جوان افغانستان کمتر شناخته شده اند. ما می ‏خواهیم با گردهمایی آن ها در حوزه هنری به نوعی آن ها را به عنوان نویسندگان جوان و آینده دار کشور به مخاطبان حرفه ای ادبیات داستانی معرفی کنیم.

این مراسم روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در حوزه هنری برگزار ‌می شود. حضور تمام علاقه‌مندان به ادب، فرهنگ و هنر در این نشست آزاد است.