جامع نیوز:افتتاحیه نمایشگاه پیامبر مهربانی با رونمایی از سایت www.kindnessprophet.com در احترام به ساحت پیامبران و نفی خشونت و افراطی گری از برنامه های هفتمین جشنواره های هنرهای تجسمی فجر در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. به گزارش جامع نیوز، در این مراسم که با حضور مجتبی آقایی دبیر جشنواره تجسمی فجر برگزار شد، نمایشگاه […]

جامع نیوز:افتتاحیه نمایشگاه پیامبر مهربانی با رونمایی از سایت www.kindnessprophet.com در احترام به ساحت پیامبران و نفی خشونت و افراطی گری از برنامه های هفتمین جشنواره های هنرهای تجسمی فجر در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

به گزارش جامع نیوز، در این مراسم که با حضور مجتبی آقایی دبیر جشنواره تجسمی فجر برگزار شد، نمایشگاه آثار نقاشی، تصویرگری، مجسمه سازی و نگاری با ۲۴ اثر هنرمند در گالری نامی خانه هنرمندان ایران روز یک شنبه ۱۹ بهمن ماه افتتاح شد.
همچنین هفت نقاش جوان در ورک شاپ نقاشی پیامبر مهربانی اثر معراج سلطان محمد نقاش دوره صفوی را بازخوانی کردند و در فضای باز خانه هنرمندان ایران براساس این اثر نقاشی کردند.
این نمایشگاه با اجرای پرفورمنس اثر کیوان کهریزی با حضور ۱۲ نفر که یک گوی حاوی نور را در دست داشتند آغاز شد که بیانگر فراتر از دسترس بودن ساحت انبیای الهی است.
مجتبی آقایی، دبیر هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، در افتتاحیه این نمایشگاه گفت: این بخش به پیشنهاد هنرمندان در جشنواره قرار گرفت و در این نمایشگاه نفی افراطی گری و خشونت و احترام به ساحت پیامبران الهی در قالب آثار هنری بیان می شود.
آقایی با اشاره به راه اندازی سایت «پیامبر مهربانی» در احترام هنرمندان تجسمی به ساحت پیامبران و نفی خشونت و افراطی گری گفت: هنرمندان هنرهای تجسمی می توانند با مراجعه به این سایت و ثبت نام آثار خود را نیز ارائه کنند و به کمپین هنرمندان تجسمی در نفی خشونت و افراطی گری بپیوندند.
دبیر هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی افزود: راه اندازی این سایت و عضویت هنرمندان در آن می تواند بیانگر مقابله با حرکت های افراطی و خشونت و احترام به پیامبران الهی باشد.
در ادامه سایت www.kindnessprophet.com رونمایی شد و مجتبی آقایی، دبیر جشنواره و مسعود زنده روح کرمانی، مدیر انجمن عکاسان ایران به عضویت این سایت درآمدند.
آثار مجسمه نادر قشقایی، قدرت الله عاقلی، مرضیه محجوبیان، کامبیز هورسان، نسرین زندی روان و محمد کردی، آثار نگارگری یوسف حسینی و مینا صدری، آثار نقاشی مرتضی اسدی و مرتضی افشاری و ۱۴ اثر تصویرسازی از حسن عامه کن، سیدحسام الدین طباطبایی، لیدا طاهری، محمدحسین صلواتیان، عاطفه ملکی جو، پژمان رحیمی زاده، پیمان رحیمی زاده، نسیم خواجوی، مهدی صفایی نیا، میترا عبدالهی، منصوره محمدی، سیدمیثم موسوی و مرتضی یزدانی در این نمایشگاه عرضه شده اند