جامع نیوز: امارات در حالی میزبان مسابقات جام‌ملت‌های آسیا شد که ۲۳ سال فاصله بین دو میزبانی این کشور در جام‌ملت‌های آسیا وجود دارد. به گزارش جامع نیوز، کشورهای ایران، قطر، تایلند و امارات متحده عربی تنها کشورهایی هستند که دو بار میزبان مسابقات جام‌ملت‌ها‌ را برعهده داشتند و برای اینکه ایران تنها کشوری باشد […]

جامع نیوز: امارات در حالی میزبان مسابقات جام‌ملت‌های آسیا شد که ۲۳ سال فاصله بین دو میزبانی این کشور در جام‌ملت‌های آسیا وجود دارد.

به گزارش جامع نیوز، کشورهای ایران، قطر، تایلند و امارات متحده عربی تنها کشورهایی هستند که دو بار میزبان مسابقات جام‌ملت‌ها‌ را برعهده داشتند و برای اینکه ایران تنها کشوری باشد که ۳ بار میزبان این بازی ها شود، تنها امارات رقیبمان بود که متاسفانه میزبانی به این کشور رسید.
مسابقات جام‌ملت‌های آسیا در سال ۱۹۵۶ به میزبانی کشور هنک کنگ برگزار شد، در سال ۱۹۶۰ کره جنوبی میزبان و قهرمان این رقابت ها شد، در سال ۱۹۶۴ رژیم اشغالگر قدس از این بازی ها میزبانی کرد. ایران برای اولین بار در سال ۱۹۶۸ میزبان شد و در سال ۱۹۷۶ برای دومین بار میزبانی به کشورمان رسید. هر دو بار این تیم‌ملی کشورمان بود که قهرمان شد، فوتبال ما در سال ۱۹۷۲ که مسابقات به میزبانی تایلند برگزار شد، قهرمانی های خود را افزایش داد.
از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۷، مسابقات به ترتیب به میزبانی کویت، سنگاپور، قطر، ژاپن، امارات متحده عربی، لبنان و چین برگزار شد. در سال ۲۰۰۷ این رقابت ها به میزبانی مشترک ۴ کشور جنوب آسیا از جمله تایلند برگزار شد.
در سال ۲۰۱۱ قطر برای دومین بار میزبان این مسابقات شد و استرالیا ۸ سال بعد از الحاق دوباره به کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۵ میزبانی این مسابقات را برعهده گرفت و برای اولین بار بعد از ۲۳ سال یک میزبان قهرمان جام شد.
امارات در حالی میزبان رقابت های سال ۲۰۱۹ می‌ شود که در سال ۱۹۹۶ با مربیگری مرحوم تومیسلاو ایوویچ به فینال بازی ها رسید و در فینال برابر عربستان که هدایتش را ادوارد نلو وینگادا برعهده داشت، در ضربات پنالتی مغلوب شد.