جامع نیوز: ایسوس یکی از شرکت هایی است که نگاه ویژه و خط مشی مشخصی در طراحی محصولات خود دارد و بدون نادیده گرفتن ویژگی های سخت افزاری و فناوری های به کار رفته در هر محصول همواره کوشیده است تا به ظاهر و زیبایی محصولات خود نیز توجه ویژه ای نشان دهد “۱۰ محصول […]

جامع نیوز: ایسوس یکی از شرکت هایی است که نگاه ویژه و خط مشی مشخصی در طراحی محصولات خود دارد و بدون نادیده گرفتن ویژگی های سخت افزاری و فناوری های به کار رفته در هر محصول همواره کوشیده است تا به ظاهر و زیبایی محصولات خود نیز توجه ویژه ای نشان دهد “۱۰ محصول ایسوس، جوایز iF دریافت کردند
یکی از نکاتی که شرکت های سازنده محصولات IT به آن توجه میکنند دقت در طراحی و توجه به المان هایی است که منجر به زیباتر شدن یک محصول میشود. ایسوس یکی از شرکت هایی است که نگاه ویژه و خط مشی مشخصی در طراحی محصولات خود دارد و بدون نادیده گرفتن ویژگی های سخت افزاری و فناوری های به کار رفته در هر محصول همواره کوشیده است تا به ظاهر و زیبایی محصولات خود نیز توجه ویژه ای نشان دهد و همین موضوع باعث شده تا در طی سالهای متمادی جوایز متعددی را در حوزه طراحی از آن خود کند. جایزه iF Product Design برای افرادی که در حوزه طراحی خبره و چیره دست هستند از اهمیت بالایی برخوردار میباشد و به محصولاتی با ویژگیهای متعدد تعلق میگیرد. در روز ۲۷ ماه مارچ ۲۰۱۵ در مراسمی که در شهر مونیخ برگزار شده ۱۰ عدد از محصولات جدید ایسوس برنده جایزه iF Product Design Awards شدند. از آنجایی که این ده محصول برتر از میان ۴۷۸۳ شرکت کننده از ۵۳ کشور در سراسر دنیا برگزیده شده اند، انتخاب این محصولات برای دریافت جایزه طراحی iF نشان میدهد که به چه میزان ایسوس بر طراحی و ساخت آنها توجه و دقت نشان میدهد. این ده محصول ایسوس شامل ترنسفورمر بوک چی، ذن فون ۲، ذن واچ، ذن بوک UX305، کروم بوک C ، لپتاپ ROG GX500، ROG G20 کنسول ، نمایشگرهای ROG Swift PG278Q، MX27A و ASUS Smart Home System میباشند.
جایزه طراحی iF به هدف انتخاب محصولات برتر از نظر کیفیت برگذار میشود و المان هایی نظیر کیفیت طراحی، میزان خلاقیت، کاربرد پذیری، طراحی ارگونومیک و غیره در انتخاب یک محصول از اهمیت بالایی برخوردار است. یک گروه داوری متشکل از ۵۳ نفر از افراد متخصص در سراسر دنیا بر بررسی و انتخاب محصولات برتر نظارت دارند.

برگزیدگان جایزه طراحی iF
سری ترنسفورمر بوک چی
ترنسفورمربوک چی، یکی از محصولات ایسوس از خانواده تبلت های تبدیل شونده این شرکت است که از یک تبلت به یک نوت بوک سبک و زیبا تغییر شکل میدهد. جنس بدنه این محصول ایسوس از آلومینیوم بوده و از طراحی زیبایی برخوردار است. ترنسفورمر بوک چی به نمایشگر WQHD و پردازنده Core M مجهز شده است که آن را به یک گزینه ایده آل برای کار و سرگرمی تبدیل میکند. نکته کلیدی در طراحی این محصول، لولا هوشمند مغناطیسی آن است که امکان اتصال آسان و سریع صفحه کلید بلوتوث را فراهم میسازد.

تلفن هوشمند ذن فون ۲
ذن فون ۲ (ZE551ML) محصولی جدید از خانواده ZenFone است که با تکیه بر تمام المان های طراحی خانواده Zen مانند بدنه براق فلزی، دوایر متحدالمرکز و همچنین بدنه منحنی شکل و فوق العاده باریک آن طراحی و ساخته شده است. این تلفن هوشمند ۵.۵ اینچی با نمایشگر Full HD و پنل IPS + از قاب بسیار باریکی در اطراف نمایشگر برخوردار است و حداکثر زاویه ممکن را در اختیار شما قرار میدهد.
ذن فون ۲ به پردازنده Atom Z3580 اینتل و ۴ گیگابایت حافظه مجهز شده است و عملکرد بی رقیبی را ارائه میدهد. مودم LTE اینتل به کار رفته در این تلفن هوشمند امکان اتصال سریع و مطمئن به شبکه ۴G/LTE را فراهم میکند. به کمک فناوری Boost Master امکان شارژ سریع باتری و افزایش عمر باتری دستگاه به بیش از یک روز کامل فراهم شده است.
ذن فون ۲ به دوربین ۱۳ مگاپیکسل به همراه فناوری PixelMaster و لنز واید مجهز شده است تا کاربران بتوانند تصاویر زیبا و خیره کننده ای را توسط این تلفن هوشمند به ثبت برسانند.
ذن واچ
ساعت هوشمند ذن واچ ساعت نفیس و بی نظیری است که به راحتی از قابلیت برقراری ارتباط با تلفن های هوشمند اندروید برخوردار است تا امکانات و قابلیت های خود را توسعه داده و اطلاعات کاربردی و مرتبط را در زمان مورد نیاز در اختیار کاربر قرار دهد. ساعت هوشمند ذن واچ ایسوس یک ابزاری برای مدیریت سلامت شخصی می باشد که تمام علائم حیاتی کاربر از جمله ضربان قلب، تعداد گامها و همچنین عکس العمل فرد در سطوح مختلف بررسی میکند و به کاربران کمک میکند تا شرایط زندگی خود را در سطحی متعادل، سالم و تندرست نگه دارند.
ایسوس با حفظ سنت طراحی ساعت های قدیمی، ساعت هوشمند خود را با طراحی ویژه ای و با استفاده از مواد اولیه فوق العاده با کیفیت ارائه میکند. شیشه و بدنه آن به صورت منحنی طراحی شده است تا به راحتی روی مچ دست قرار بگیرد و بند چرمی آن چهره ای کلاسیک به آن داده است. ساعت ذن واچ ایسوس صفحه نمایش های متعددی را در اختیار کاربر قرار میدهد تا هر کدام با توجه به سلیقه و نیاز خود گزینه مورد نظر را انتخاب کنند.
به علاوه این ساعت هوشمند به Remote Camera مجهز میباشد که یک اپلیکیشن منحصر به فرد است و امکانات فوتو گرافیک جدیدی را در اختیار کاربران قرار میدهد.

ASUS ZenBook UX305
یک اولترابوک زیبا که بدنه ای از جنس آلومینیوم دارد و باریک ترین لپ تاپ ۱۳.۳ اینچی QHD+ در دنیا است. با پایبندی به تمامی المان های طراحی کلاسیک ذن بوک، این اولترابوک زیبا با برش های الماسی و متالیک چشم هر بیننده ای را به خود خیره میکند. در حقیقت این اولترابوک ابزاری لوکس، قدرتمند و ظریف است و تنها ۱.۲ کیلوگرم وزن دارد. Zenbook UX305 به پردازنده Core M اینتل و حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD مچهز شده است. وضوح تصویر نمایشگر ۱۳.۳ اینچی این اولترابوک ۳۲۰۰×۱۸۰۰ پیکسل است.
سری کروم بوک C
کروم بوک های سری C ایسوس یک نوت بوک رده پایین هستند که هدف از ساخت و تولید آن تاکید بر راحتی و افزایش کاربری بدون چشم پوشی از کیفیت کالا میباشد. ایسوس در طراحی این نوت بوک از زبان جدیدی استفاده کرده است که ترکیبی از اصول اولیه طراحی های ایسوس و وفاداری به سادگی کروم بوک های گوگل میباشد. این نوت بوک سبک و کوچک صفحه کلید کامل و تاچ پد بزرگی را در اختیار کاربر قرار میدهد تا عملکرد و امکانات نوت بوک های معمولی را ارائه دهد. کروم بوک های سری C شرکت ایسوس از طراحی بدون فن پشتیبانی میکند تا عملکردی خنک و ساکت را برای کاربران فراهم کند.

لپ تاپ های سری ROG GX 500
لپ تاپ های سری GX ایسوس در رده محصولات رده بالای این شرکت قرار میگیرند که ترکیب قدرتمندی از عملکرد بالا و طراحی فوق باریک هستند تا آن ها را به یک ابزار قابل حمل و پیشرفته تبدیل نمایند. این لپ تاپ ها بدنه ای از جنس آلومینیوم دارد و به نمایشگر مات ۴K/UHD مجهز شده است تا بالاترین کیفیت تصویر را در اختیار کاربر قرار دهد.

کامپیوتر ASUS ROG G20
این محصول ایسوس قدرتمند ترین کامپیوتر دسکتاپ گیمینگ در دنیا محسوب میشود و به تجهیزات سخت افزاری قدرتمندی جهت اجرای بازیهای پیشرفته مجهز شده است. کامپیوترROG G20 پردازنده Core i7 اینتل و کارت گرافیکی GTX 780 را در اختیار دارد و عملکرد قابل توجهی در طول اجرای بازی های متعدد از خود نشان میدهد. برای اطمینان از عملکرد و ثبات دستگاه، این کامپیوتر کوچک به سیستم خنک کننده خلاقانه ای مجهز شده است که از جریان هوای طبیعی و تونل های مخفی هوا برای مدیریت موثر سیستم حرارتی استفاده میکند.

نمایشگر ROG Swift PG278Q
PG278Q یک نمایشگر ۲۷ اینچی است با وضوح تصویر WQHD است که به صورت انحصاری برای گیمرها طراحی شده است. نرخ بازسازی تصویر این نمایشگر ۱۴۴هرتز و زمان پاسخگویی آن ۱ میلی ثانیه میباشد تا بتواند از وقوع وقفه در بازیهای پر سرعت جلوگیری کند. این نمایشگر ایسوس به امکانات ویژه ای مجهز شده است تا تجربه بازی جدیدی را در اختیار گیمر ها قرار دهد، از جمله فناوری NVIDIA G-SYNC برای ساخت تصاویر روان، شفاف و طبیعی به همراه طراحی ارگونومیک و پیشرفته.
همانطور که گفته شد نمایشگر ASUS Swift PG278Q از طراحی ارگونومیک با پایه تنظیم شونده و قابلیت تنظیم ارتفاع، زاویه دید دقیق به صورت عمودی، افقی و مورب میباشد. بدنه نمایشگر طراحی باریک و زیبایی دارد و قاب بسیار باریک آن باعث میشود که گیمرها بتوانند از چینش چندین نمایشگر در کنار یکدیگر با کمترین میزان حاشیه لذت ببرند.

نمایشگر ASUS MX27A
یک نمایشگر ۲۷ اینچی با طراحی بی نظیر و خیره کننده است و میتوان گفت که یک نمایشگر بدون قاب به حساب می آید به این دلیل که میزان ضخامت قاب دور تصویر در آن تنها ۰.۱ سانتی متر میباشد. وضوح تصویر در این نمایشگر WQHD ، ۲۵۶۰×۱۴۴۰ پیکسل است و ۷۷ درصد فضای بیشتر و ۲۵ درصد تصاویر شفاف تری را ایجاد میکند. پایه نگه دارنده زیبا و آلومینیومی این نمایشگر علاوه بر زیبایی به استحکام و ثبات آن کمک میکند.
نمایشگر MX27A از فناوری صوتی SonicMaster ایسوس پشتیبانی میکند و اسپیکرهای قدرتمند Bng&Olufsen و همچنین فناوری AudioWizard را نیز در اختیار دارد که در مجموع کیفیت صدای بسیار خوبی را فراهم میکنند. علاوه بر این نمایشگر MX27A ایسوس به دو فناوری EyeCare Flicker-Free و Low Blue Light نیز مجهز میباشد تا کمترین آسیب را به چشمان کاربر وارد کند.

ASUS Smart Home System
ترکیبی از یک درگاه به همراه مجموعه ای از دستگاه هایی است که به کاربران اجازه میدهد تا در محیطی سالم، با پایین ترین میزان مصرف انرژی و راه حل های هوشمند سازی منازل ،زندگی کنند. این سیستم از طراحی زیبا و آبی رنگی برخوردار است و به مجموعه متنوعی از دستگاه ها از جمله سنسورهای حرکتی، سنسورهای دور، سنسورهای پنجره و درها، ترموستات، آلارم، قفل درها و پریز های برق متصل میشود و از هر نقطه و تنها توسط یک اپلیکیشن روی تلفن هوشمند شما قابل کنترل میباشد.