جامع نیوز: مدیرعامل بیمه کارآفرین از بررسی تغییر و افزایش حق بیمه دریافتی در راستای اجرای طرح سلامت در کشور خبر داد و گفت: ادامه اجرای این طرح، بدون افزایش حق بیمه، شرکت های بیمه را دچار مشکل می کند. به گزارش جامع نیوز، عبدالمحمود ضرابی در نشستی خبری، با اشاره به اجرای طرح بیمه […]

جامع نیوز: مدیرعامل بیمه کارآفرین از بررسی تغییر و افزایش حق بیمه دریافتی در راستای اجرای طرح سلامت در کشور خبر داد و گفت: ادامه اجرای این طرح، بدون افزایش حق بیمه، شرکت های بیمه را دچار مشکل می کند.

به گزارش جامع نیوز، عبدالمحمود ضرابی در نشستی خبری، با اشاره به اجرای طرح بیمه سلامت در کشور و ادامه اجرای آن در سال آینده، افزود: ادامه اجرای این طرح مشکلاتی را برای صنعت بیمه کشور ایجاد می کند مگر آنکه حق بیمه در این صنعت افزایش یابد.

وی از انجام کار کارشناسی در خصوص این مساله در سندیکای بیمه خبر داد و اظهار امیدواری کرد که در سال ۹۴ با تعامل با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بتوانیم خدمت رسانی مطلوبی به مردم داشته باشیم.

ضرابی ادامه داد: طرح بیمه سلامت پرداخت را از ۱۰۰ تا ۴۰۰ درصد افزایش داده، برهمین اساس پرداختی های شرکت های بیمه بابت بیمه تکمیلی درمان را با رشد مواجه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه طرح سلامت بیشتر مورد استفاه اقشار آسیب پذیر است، اظهار داشت: این طرح پرداخت های بیمه ها را افزایش داده و بنابر این باید حق بیمه ها متناسب با آن تغییر کند.

مدیرعامل بیمه کارآفرین با اشاره به انجام کار تخصصی در زمینه تغییر حق بیمه، گفت: افزایش حق بیمه به گونه ای خواهد بود که فشار اجتماعی ایجاد نکند.

وی گفت: در این راستا طرح های مختلفی بررسی و با بیمه مرکزی نیز مذاکراتی انجام شده تا فشار اقتصادی به اقشار آسیب پذیر وارد نشود.

ضرابی با بیان آنکه اجرای طرح سلامت هزینه های بستری در بیمارستان ها را از یک تا چهار برابر افزایش داده، اظهار داشت: آثار این امر بر صنعت بیمه برای سال ۹۴ بررسی شده هرچند که شرکت های بیمه معتقدند برای افزایش حق بیمه باید از معاملات خاص استفاده کرد.

وی تصریح کرد: سندیکای بیمه گران، وزارت بهداشت و درمان همکاری ها در این زمینه آغاز کرده اند و قرار است بخش های دولتی مراجع پزشکی در این راستا تقویت شود تا بیمه شدگان بیمه تکمیلی به این مراکز مراجعه کنند.

ضرابی از اجرای طرح حاکمیت شرکتی در بیمه کارآفرین خبر داد و گفت: این اقدامات در راستای بهبود نظارت و وضعیت شرکت انجام شده است.

وی درباره تحریم صنعت بیمه نیز گفت: هرچند بیمه کارآفرین شرکتی خصوصی است اما تحریم ها ارتباطی به دولتی با خصوصی بودن شرکت ها ندارد و پس از تحریم برخی از شرکت های خارجی قراردادهای خود را با شرکت های بیمه داخلی تمدید نکردند.

وی با بیان آنکه تمام شرکت ها بعد از تحریم در خصوص سوئیفت و نقل و انتقالات پولی با مشکلاتی مواجه شدند، گفت: بیمه کارآفرین از طریق بانک ها و صرافی ها پول را به صورت قانونی پرداخت کرده است.

وی درباره حق بیمه تولیدی در این شرکت، گفت: این در رقم در سال گذشته در شرکت ۵۸۰ میلیارد تومان بوده که پیش بینی می شود در سال جاری نیز بیش از این رقم باشد.

مدیرعامل بیمه کارآفرین تصریح کرد: میزان خسارت پرداختی این شرکت در رشته درمان نزدیک به صد درصد و شخص ثالث نیز بالای صد درصد است که البته بیشتر شرکت ها در این دو رشته بیمه وضعیت مشابه دارند.