جامع نیوز:اردشیر محمدی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از سود دهی این سازمان برای چهارمین سال متوالی خبـــــــر داد. مدیر عامل سازمان اموال تملیکی با اعلام این خبر افزود فروش سازمان تا پایان سال از مرز ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال خواهد گذشت که از این میزان […]

جامع نیوز:اردشیر محمدی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از سود دهی این سازمان برای چهارمین سال متوالی خبـــــــر داد.
مدیر عامل سازمان اموال تملیکی با اعلام این خبر افزود فروش سازمان تا پایان سال از مرز ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال خواهد گذشت که از این میزان حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اموال منقول و ۸۰۰ میلیارد ریال آن را اموال غیر منقول تشکیل می دهد.
وی در ادامه افزود: قریب به ۵۰ درصد فروش سازمان مختص کالاهای قاچاق بوده و همچنین مقدار ۲۳۰ میلیارد ریال طلا و جواهرات در سالجاری به فروش رفته است . وسایط نقلیه، پوشاک،کالاهای سزیع الفساد، طلا و جواهرات، لوازم اداری، وسایل ارتباطی، منسوجات، لوازم یدکی، لوازم برقی و کیف و کفش ۱۰ قلم کالای پر فروش سال گذشته سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی را تشکیل داده اند.
محمدی استان های هرمزگان، بوشهر و تهران را به ترتیب سه استان برتر در فروش اموال منقول و استان های تهران، مازندران و آذربایجان شرقی را استان های پیشرو در فروش اموال غیر منقول معرفی کرد.
رئیس هیات مدیره سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ضمن اشاره به اینکه در اسفند ماه سالجاری توانستیم ۴ مزایده سراسری(یک مزایده عادی + ۳ مزایده سراسری فوق العاده) برگزار نماییم گفت: در حال حاضر تمام مزایده های اموال منقول بصورت الکترونیکی برگزار می گردد و در ماه های پایانی سال ۹۳ یک مزایده سراسری غیر منقول نیز بصورت الکترونیکی و آزمایشی برگزار گردید؛ وی افزود: جهت شفافسازی عملکرد، بالا بردن سرعت عمل، کاهش هزینه های تمام شده و … در سال ۹۴ مزایده های اموال غیر منقول نیز بصورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و همچنین برگزاری حراج های الکترونیکی نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
اردشیر محمدی اظهار داشت: مهمترین واقعه سالجاری اجرای ماده ۵۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده که تحویل مستقیم کالا از گمرک ج.ا.ا جدا و به سازمان اموال تملیکی واگذار گردید. وی ضمن تقدیر از وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کل کشور و مجلس شورای اسلامی جهت مساعدت ها و حمایت های لازم در اجرای این وظیفه اعلام کرد، در سال ۹۳ تعدادی از نمایندگی های سازمان در استان های مختلف با تلاش همکاران و تامین زیرساخت های اولیه توانستند این قانون را اجرا نمایند و امید است در سال آینده با تامین زیرساخت های لازم (انبار مناسب، نیروی انسانی کافی و همکاری سازمان های ذیربط) تمام مدیریت های استانی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی این قانون را بطور کامل اجرا کنند.
اردشیر محمدی اعلام نمود: در حال حاضر ۱۰ استان وجود دارد که سازمان اموال تملیکی در آن ها نمایندگی ندارد و یکی از اهداف مهم در سال آینده راه اندازی نمایندگی در آن استان ها می باشد. محمدی از اهداف دیگر سازمان به همکاری با بورس اشاره کرد و بیان نمود: با توجه به هماهنگی های لازم که با سازمان بورس کالا انجام گرفت، آمادگی داریم بخشی از کالاهایی که قابلیت عرضه در بورس را دارند از آن طریق اقدام نماییم.
وی اظهار داشت: سازمان اموال تملیکی با شعار”ما امین اموال دولت و حافظ حقوق ملت هستیم” در راستای حفظ سلامت جامعه و وظایف حاکمیتی خود در سال ۹۳ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۴۱۱ میلیون ریال کالای فاقد مجوز استفاده از سوی اداره بهداشت و سازمان استاندارد را منهدم و از سیکل مصرف خانوارها حذف نموده است.
رئیس هیات مدیره سازمان اموال تملیکی به اعاده بیش از ۸ هزارو ۷۰۴ میلیارد ریال کالا به گمرک جمهوری اسلامی اشاره نمود و گفت: این قبیل کالا ها اغلب مواد اولیه کارخانه ها، ماشین آلات صنعتی و کالاهای واسطه ای بودند که جهت رونق به اقتصاد کشور و انجام وظیفه حاکمیتی خود این دسته از کالاها را اعاده کردیم و در فروش املاک و مستغلات با توجه به نیت خیرخواهانه وثیقه گذاران سعی شده با خود وثیقه گذار مصالحه شود و مبالغ بصورت اقساطی از وی دریافت گردد، که آمارها نشان می دهد در سال ۹۳ حدود ۸۵ درصد از املاک به صاحبان وثیقه واگذار گردیده است.
اردشیر محمدی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همکاران ستادی و استانی گفت: ارتقاء بهره وری، چابکسازی، آموزش، هوشمندسازی و الکترونیکی شدن رویه ها، تعامل مناسب با سایر دستگاه های اجرایی، بهبود فرآیندها و تلاش مستمر همکاران از عمده مواردی بوده است که ما توانستیم برای چهارمین سال متوالی رویه سود دهی سازمان را ادامه دهیم.