جامع نیوز: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه عنوان بهار فاطمی برای مجموعه اقدامات فرهنگی – گردشگری شهرداری تهران در ایام نوروز انتخاب شد، گفت: طی ایام نوروز تورهای گردشگری نیم روزه ویک روزه با محوریت اماکن مذهبی ، تاریخی ، تفریحی و گردشگری شهر تهران برگزار می شود. به گزارش جامع […]

جامع نیوز: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه عنوان بهار فاطمی برای مجموعه اقدامات فرهنگی – گردشگری شهرداری تهران در ایام نوروز انتخاب شد، گفت: طی ایام نوروز تورهای گردشگری نیم روزه ویک روزه با محوریت اماکن مذهبی ، تاریخی ، تفریحی و گردشگری شهر تهران برگزار می شود.
به گزارش جامع نیوز حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی در نشست خبری اعلام ویژه برنامه های بهار فاطمی که در مرکز رصد شهری برج میلاد تهران برگزار شد،ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت فاطمه(س) اظهارداشت: ایام فاطمیه از امروز آغاز می شود و تا نوروز نیز ادامه می یابد و ۲۰ فروردین ماه ولادت حضرت زهرا است. بنابراین عنوان بهار فاطمی برای مجموعه اقدامات فرهنگی – گردشگری شهرداری تهران در ایام نوروز انتخاب شد .
وی با اشاره به تشکیل ستاد همدلی در ایام نوروز افزود: برنامه های مربوط به این ایام از سوی این ستاد برای مردم شهروندان تهرانی و سایر مردم هدایت می شود .
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درباره نقش الگویی حضرت فاطمه(س) و نام گذاری این ایام با عنوان بهار فاطمی اظهارداشت: حضرت زهرا از الگوهای بزرگی برای شیعیان به شمار می روند و نوروز تداعی کننده رفتارهای انسانی واسلامی مانند صله رحم ، نظافت ، نظم ، رفع کدورت و دیدار از همسایگان به عنوان رفتار زیبایی است که در آموزه های دینی ما از جمله در الگوی رفتارهای اسلامی، انسانی و اخلاقی حضرت زهرا (س) موج می زند .
وی افزود: شهرداری تهران بنا دارد از تمام ظرفیت های خود درراستای ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی در قالب حیات طیبه استفاده کند و در این مسیر از حضور گسترده مردم نیز بهره خواهد بود.
امرودی گسترش الگوی مهربانی در میان شهروندان حول محور فضیلت های اخلاقی حضرت زهرا(س) ، توسعه گردشگری و تهران گردی ، ارتقای روحیه دیدنی و نشاط معرفت شهروندان ، ارتقای فرهنگ حفظ طبیعت و محیط زیست به عنوان ودیعه الهی ، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همراه با پاسداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ، ایجاد یکپارچگی و انسجام عملی در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی مدیریت شهری ، فرهنگ سازی کمک به همنوعان و دستگیری از مستمندان را به عنوان اهداف برنامه های شهرداری تهران در ایام نوروز برشمرد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برنامه های اجرایی ویژه ایام نوروز در سطح مناطق و محلات تهران گفت: برنامه هایی چون آراستگی مسجدهای سطح منطقه ، اجرای طرح حمایتی از خانواده های نیازمند ، بی بضاعت و بانوان خودسرپرست، راه اندازی بازارچه خوداشتغالی ، اجرای برنامه های گردشگری در طول تعطیلات ایام عید ، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و تفریحی ، بازپیرایی اماکن فرهنگی ، ورزشی و مذهبی منطقه ، برنامه ریزی جهت اسکان موقت مسافران نوروزی در بوستان های منطقه ، تهیه و توزیع بوروشور ولوح های فشرده سلامت، ورزشی ، فرهنگی هبه ، برگزاری سفره هفت سین فاطمی در سراهای محلات و برخی از میادین منطقه اجرا می شود.
وی اعلام کرد: امسال احادیث حضرت زهرا(س) ، سخنان بزرگان و گفتار شهدا درایام نوروز به صورت شعار نویسی در سطح شهر تهران اکران می شود تا هم مردم با این مضامین آشنا شوند و هم شهر تهران رویه فاطمی به خود بگیرد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اعلام بازسازی تصاویر شهدا گفت: اصلاح ۱۲۰ طرح از تصاویر شهدا را آغاز کردیم و هم اکنون نمایشگاهی درفرهنگستان هنر برای نمایش طرح های هنرمندان برجسته کشور در این زمینه برپا شده که تا پایان بهار ۱۲۵ تصویر شهدا در سطح شهر تهران اجرا می کنیم.ضمن اینکه تا پایان سال ۵۰۰ تصویر بازسازی ، نوسازی و طراحی جدید از شهدا اکران می شود .
امرودی با اشاره به اینکه در ایام تعطیل نوروزی بسیاری ازمردم کشور به تهران وارد می شوند ، اظهارداشت: برنامه های «ما با شعار تهران را ببینیم» در سطح شهر اجرا می شود.

امرودی به هویت بخشی سیمای بسری شهر با استفاده از ظرفیت های تبلیغی از جمله بیلبوردها و عرشه های پل بامحوریت احادیث و روایات درمعرفی ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) و بیانات حضرت امام راحل (ره) و رهبرمعظم انقلاب به عنوان یکی از ویژه برنامه های متمرکز معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در حوزه تبلیغ و اطلاع رسانی نام برد.
وی اعلام کرد : شهرداری تهران در برگزاری مراسم ایام فاطمیه در دهه اول ودوم در دو هزارمسجد شهرتهران ویژه برنامه های مذهبی را اجرا خواهد کرد .
معاون شهردار تهران از برپایی ایستگاه های صلواتی در ۳۰ منطقه شهر تهران خبرداد و گفت: ۲۲ نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی با محوریت معارف اهل بیت مطهر نبوی (ع) و سبک زندگی اسلامی – ایرانی در مناطق ۲۲ گانه پایتخت برپامی شود .
وی با پرداختن به برپایی ۲۲ نمایشگاه عطر یاس اظهار کرد: در این نمایشگاه عکس های اماکن متبرکه و حضور زنان انقلابی در انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس ، مقاطع حساس دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت های علمی و جهادی بانوان به نمایش درخواهد آمد.
امرودی همچنین اعلام کرد: شعارهای ایام فاطمیه دردومیدان اصلی شهر تهران به طور رایگان بر روی خودروها، ماشین نویسی می شود تا هر خودرو به یک تابلوی ایام فاطمیه بدل شده و حال وهوای این ایام در شهر و مردمی بودن آن احساس شود.
امرودی با اعلام برگزاری تورهای گردشگری نیم روزه و یک روزه با محوریت اماکن مذهبی ، تاریخی ، تفریحی و گردشگری شهر تهران گفت: ۱۰ مسیر گردشگری نیم روزه طراحی شده است که از آن جمله می توان به مسیرهای تهران قدیم، برج میلاد ، حرم مطهر امام (ره) و باغ پرندگان اشاره کرد. همچنین در مسیرهای یک روزه بازدید از ری باستان ، اراضی عباس آباد و تور ویژه ایام فاطمیه به قم و جمکران پیش بینی شده است .
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از آماده کردن صدهزار تهران کارت برای نوروز امسال خبرداد و گفت: در ۱۰۰ نقطه شهرتهران ایستگاه های خدمات رسان تعبیه شده است که در آنجا این کارت ها به همراه نقشه های تهران گردی و اعلام مسیرهای گردشگری در اختیار مهمانان و شهروندان قرار می گیرد که برای استفاده گردشگران در ۸ هزار نقطه تهران نیز کارت خوان نصب شده است .