جامع نیوز:رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان شرقی امروز در مراسم افتتاح تالار نمایندگی کارگزاران بورس کالای ایران گفت: کشور روسیه درصدد است بخش اعظمی از مواد غذایی مورد نیازش را از ایران تامین کند ولی بازار ایران تا به حال قادر به تامین این بازار ۴۶ میلیارد دلاری روسیه نشده و کشورهای […]

جامع نیوز:رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان شرقی امروز در مراسم افتتاح تالار نمایندگی کارگزاران بورس کالای ایران گفت: کشور روسیه درصدد است بخش اعظمی از مواد غذایی مورد نیازش را از ایران تامین کند ولی بازار ایران تا به حال قادر به تامین این بازار ۴۶ میلیارد دلاری روسیه نشده و کشورهای همسایه و برخی کشورهای اروپایی ها جای ما را گرفته اند. در این بین می توانیم با بها دادن به بورس کالای ایران، صادرات مواد غذایی به روسیه را شروع کنیم.
به گزارش جامع نیوز، رضا حسینی با بیان مطلب فوق اظهار داشت: افتتاح تالار نمایندگی کارگزاران بورس کالای ایران از برنامه های کلیدی استان آذربایجان شرقی در سال های اخیر بوده که امروز پس از ماه ها تلاش مستمر به این مهم رسیدیم.
وی با اشاره به اینکه دولت می تواند از طریق بورس کالای ایران، مشارکت بخش خصوصی را در ابعاد مختلف اقتصادی بیشتر کند، افزود: اگر از ظرفیت های بورس کالای ایران به درستی در اقتصاد استفاده کنیم، می توانیم در مسیر اقتصاد مقاومتی و همچنین سیاست های دولت برای خروج از رکود گام برداریم.
رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان شرقی افزود: با افتتاح تالار تبریز، هدف گذاری تنظیم و مدیریت بازار کالای شمال غرب ایران انجام می شود و از سوی دیگر، با توجه به اینکه بخش اعظمی از تجارت داخلی ایران از سوی تجار خوش نام آذربایجانی در جریان است ، امیدواریم با ورود این تجار و همچنین حمایت های مسوولان دولتی و مجلس، بتوانیم از طریق بورس کالای ایران به بازارهای صادراتی جهان نفوذ کنیم و بازارهای منطقه ای را تحت تاثیر قرار دهیم.
وی در پایان گفت: امیدواریم بخش خصوصی شمالغرب کشور، با ورود به معاملات تالار نمایندگی کارگزاران بورس کالای ایران در تبریز ، ما را در تحقق ماموریت های توسعه ای داخلی و بین المللی یاری دهد.