جامع نیوز:مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: یکی از راهبردهای اصلی سازمان تأمین اجتماعی همکاری بیشتر با مراکز درمانی طرف قرارداد است و پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد، اولین مرحله در ارائه خدمات درمانی مناسب به بیمه‌شدگان است. پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی، اولین مرحله در ارائه خدمات درمانی مناسب به بیمه‌شدگان […]

جامع نیوز:مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: یکی از راهبردهای اصلی سازمان تأمین اجتماعی همکاری بیشتر با مراکز درمانی طرف قرارداد است و پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد، اولین مرحله در ارائه خدمات درمانی مناسب به بیمه‌شدگان است.
پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی، اولین مرحله در ارائه خدمات درمانی مناسب به بیمه‌شدگان است
به گزارش جامع نیوز، دکتر سیدتقی نوربخش در دیدار با انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی، افزود: کمیته مشترک انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی و سازمان تأمین اجتماعی برای رسیدگی به مسائل مختلف تشکیل می‌شود.
وی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید اتفاقات خوبی در حوزه سلامت رخ داد و اکنون شاهد نقطه عطفی در حوزه سلامت هستیم.
دکتر نوربخش با بیان اینکه اولویت نظام سلامت و اختصاص اعتبار مناسب در این حوزه مورد توجه جدی قرار گرفته است، گفت: مهمترین عملکرد دولت در عرصه داخلی، ارتقاء خدمات درمانی است و سلامتی مردم اهمیت زیادی برای دولت دارد.
وی افزود: نقدهایی نیز وجود دارد که باید برای اصلاح آنها اقدام کرد از اینرو جامعه پزشکی و انجمن‌های تخصصی برای رفع مشکلات نقش اساسی دارند.
دکتر نوربخش اظهار داشت: باید از فرصت های موجود و توجه دولت به حوزه سلامت جامعه، برای رفع مشکلات استفاده کرد.
وی تصریح کرد: برقراری تعامل صحیح و سازنده با تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی یکی از مهمترین راهکارها برای رفع مشکلات و ارائه خدمات مناسب به جامعه است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه سازمان در گذشته برای پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد با حدود ۱۰ ماه تأخیر مواجه بود، افزود: در حال حاضر به روز رسانی پرداخت‌ها جزو اولین اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته و با پرداخت مطالبات معوق این مراکز، تعامل سازمان با ارائه دهندگان خدمات درمانی به نحو قابل توجهی ارتقاء یافته است.
دکتر نوربخش اظهار داشت: نظارت بر ارائه خدمات درمانی از طریق مراکز طرف قرارداد باید از طریق خطوط راهنمای مشخص و با معیارهای علمی انجام شود.
وی با بیان اینکه پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی به صورت مناسب درحال انجام است، تاکید کرد: تمامی پرداخت‌های سازمان تأمین اجتماعی بدون اتکاء به بودجه دولتی و تنها از طریق منابع سازمان انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون شرایط سازمان تأمین اجتماعی با وضعیت کلی اقتصادی کشور در ارتباط است و بروز مشکلات و تنگناهای اقتصادی بر منابع سازمان تأمین اجتماعی نیز تأثیر می‌گذارد.
دکتر نوربخش با بیان اینکه اولین مرحله در ارائه خدمات درمانی مناسب به بیمه‌شدگان، پرداخت به موقع مطالبات مراکز طرف قرار داد است، گفت: مطالبات مراکز درمانی طرف قرار داد تا مهر ماه به طور کامل تسویه شده و مطالبات آبان‌ماه نیز درحال پرداخت است و در بسیاری از استانها پرداخت شده است.
وی همکاری بیشتر با مراکز درمانی طرف قرار داد را یکی از راهبردهای اصلی سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: مراکز درمانی طرف قرار داد با تأمین اجتماعی به نیابت از این سازمان به بیمه‌شدگان خدمت رسانی می‌کنند و مجموعه تأمین اجتماعی قدردان زحمات آنها هستیم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با عملیاتی شدن کارت هوشمند سلامت امکان ساماندهی مسائل مربوط به حوزه سلامت فراهم می‌شود و در این رابطه اقدامات بسیار مناسبی در حال انجام است.